• fenixen

Oriflame återförsäljare

Någon här som är återförsäljare för Oriflame? Funderar på att börja sälja deras produkter för lite extra klirr i kassan, men jag vet inte rikitg hur det fungerar, hur mycket man tjänar osv. Så ni som säljer/har sålt deras produkter får gärna skriva ett par rader.

• Svar på tråden Oriflame återförsäljare
  • orzia1

säljer oriflame dock ej så seriöst så jag tjänar typ ingenting..

Den friske har många önskningar, den sjuke bara en
  • fenixen

Tjänar man en viss procent av vad man säljer för, eller hur fungerar det?

• orzia1

man tjänar poäng som man sen löser in... så har ja i alla fall fattat det som, har inte fått ngr irl pengar....

Den friske har många önskningar, den sjuke bara en
  • carina p

Du tjänar 20 % av det du säljer för. Du måste dock betala frakten själv och den är på 59 kr. Då får du din leverans ända fram till dörren.

• bubblan73

Du tjänar 100 kr på varje 500 kr du säljer för.

• fenixen

kan man lösa in dem i kontanter eller måste man ta varor för det?

• carina p

De pengarna du tjänar tar du ifrån de pengar du får in för varorna. Dina 20 är redan avdragna när du får din faktura. Så pengarna som blir över är dina

• fenixen

Okej, så man skickar bara in 80%?

Är varorna lättsålda?

• fenixen

Ska man skatta på det man tjänar?

• lill linda 82

jag är återförsäljare, i början sålde jag hyffsat mkt o nu ingenting. börjar lessna på deras produkter o tycker personligen att fleur de sante har betydligt mkt bättre sortiment.
    tycker inte heller att man tjänar något på det, ialf inget jag märkt av. dessutom kostar ju frakten massor oavsett om man köper 1 pryl eller flera.
    visst är vissa varor lättsålda, men jag har nog haft mer besvikna köpare än tvärt om. man får det man betalar för, köper man en billig mascara därifrån kan man vänta sig ungefär den kvaliten på den, men det är väl som med allt annat oxå.
    Men som sagt, det är min åsikt om företaget. Andra har ju andra erfarenheter av dom.

• Dessie

fenixen: jag säljer Oriflame. Nu har jag "hållt på" sedan i höstas, men sålde även för 10 år sedan.
    Man behöver INTE skatta det man tjänar.
    Hur mycket man tjänar - man får 20 % på allt man säljer och när du får fakturan så är det avdraget så det som blir över är ditt (kunderna betalar alltså det pris som står i katalogen).
    Både jag & mina kunder är jättenöjda med varorna.
    Vissa perioder säljer jag mer, vissa mindre.

lill linda 82: det där med billig mascara och "man får vad man betalar för" - det är nog så överallt.
    Du tycker inte att man tjänar ngt på Oriflame - det beror ju på hur mycket du säljer för.
    Om du säljer för bara 150 kr så blir det ju inte mycket - är man verkligen intresserad så får man anstränga sig lite.
    Min syster har en kompis som säljer Or - hon klagar på att hon aldrig säljer nåt. Men det är ju inte så konstig heller - hon beställer aldrig hem kataloger och delar ut.
    Frakten - man kan välja vanlig frakt för 59 kr som man får inom 5 arbetsdagar + expressfrakt för 79 kr som man får dagen efter om man beställer innan kl: 12.

• lill linda 82

dessie - jo jag vet hur det fungerar men tycker fortfarande inte om deras kundservice och produkter.

• nojjan

Jag säljer oxå oriflame men mest till mig själv Och till mina vänner såklart!
    Älskar deras produkter och kan inte vara utan dem...
    Tycker f.ö att personal och chefsledningen är underbar, har haft turen att kunna åka på ett flertal resor med dem och roligare samt naturligare människor får man leta efter! I LIKE! Glad

Nojjan nojjar vidare....
  • Dessie

lill linda 82: jag tycker att man blir bra bemött av kundservicen.

• nojjan

å jag håller med Dessie

Nojjan nojjar vidare....
  • Coursell

Klart du måste betala skatt på det du tjänar, skillnaden mot att vara anställd och istället jobba på detta sätt är att du själv får betala in dina skatt och sociala.
    Jag kollade nyligen med skatteverket. (två veckor sedan)
    Skatt slipper du bara betala om du tjänar mindre än 16 000 på ett år eller var gränsen nu går. Men den kommer man ju över direkt om man har nån annan inkomst.

• nojjan
    Coursell - Det är om man tjänar över 16.000:- /år från samma ställe. När jag va lite högre upp i oriflame och tjänade lite mera så betalade jag skatt. Men sålänge det bara rullar in lite pengar så behövs inte det.
    Nojjan nojjar vidare....
  • Coursell

ok, enligt skatteverket läggs det på det du tjänar normalt. Det kan väl inte vara olika beroende på var man bor? eller?
    Hade själv funderingar kring ett liknande företag som jobbar på samma sätt som Oriflame. Det var därför jag kollade.

• AMA68

nojjan: Klart du måste skatta för all din inkomst (över 16´) OAVSETT var den kommer ifrån.

Svar på tråden Oriflame återförsäljare