• ikeafreak

Var köpa balkongmatta?

Min mamma behöver en grön balkongmatta till sin inglasade balkong. Sån där vanlig grön matta som kallas Konstgräs. Men problemet är att de som säljs på tex Coop eller Rusta är för små. Hon vill ha en större bit för hela balkongen så det inte blir en massa fula skarvar här och där. Finns det inte att beställa över Internet? Jag hittar ingen bra sida.

• Svar på tråden Var köpa balkongmatta?
  • loves

kolla på plantegen!! jag tror att de säljer såna också? värt att kika på i allafall:

tror de är :

www.plantagen.se

• snoopy76

Vi köpte vår på SILVAN 29 kr/m2!

• arianne03

Det finns på Bauhaus. Jag föredrar den gröna med dränering. Där kan du klippa till en bit som är så stor du vill!

• Thursday

Vi köpte vår på Bauhaus, fanns i fyra meters bredd så att den täckte hela balkongen, jättebra!

• Smajla

Vi köpte vår på Hornbach. Välkommen att titta in på balkongen i mitt galleri.

• ikeafreak

Ops, glömde visst nämna att jag bor i Umeå så ingen av dom där företagen finns här. Det är nog bara Bauhaus som ska öppna här uppe i Norrland. Wieee

• pluttmaja

jag köpte våran på rusta

• Smajla
    Smajla skrev 2006-05-25 19:50:38 följande:
    Vi köpte vår på Hornbach. Välkommen att titta in på balkongen i mitt galleri.
    Vår är pluppar under = dränerande.
    //Smajla
  • Smajla
    ikeafreak skrev 2006-05-27 02:50:31 följande:
    Ops, glömde visst nämna att jag bor i Umeå så ingen av dom där företagen finns här. Det är nog bara Bauhaus som ska öppna här uppe i Norrland. Wieee
    Kolla på nåt annat liknande byggvaruhus, de brukar ha.
    //Smajla
  • Lilldetta

Balkongmattor brukar finnas att köpa i färgbutiker. (Jobbar själv i en) Tänk på att köpa en med duttar under så att det blir lite ventilation under mattan. Den torkar upp snabbare när det har regnat. Mattorna brukar finnas i 3 bredder (1,33, 2 och 4 m) och säljas på löpmeter.
    Om jag minns rätt så tror jag det finns en butik i Umeå som heter Golvcenter där de brukar ha sånna mattor.

Svar på tråden Var köpa balkongmatta?