• thj

Bilder på Vatten koppor?!

God-Morron! Alla!

Finns det här någon vänlig själ som har bild/er på just Vatten koppor..

Nu är det inte mindre än 3 gången vårdcentralen misstänker att min Mirellah har vatten koppor.

Vilket man ju bara kan få en gång eller?

Mycket tacksam för Hjälp!

• Svar på tråden Bilder på Vatten koppor?!
  • Saltlakrits

Jag har ingen bild, men jag känner igen det där med att de misstänker.....

Min son fick prickar och några blåsor på rumpa och ben. Då sa de att det var vattkoppor.

Det visade sig vara en annan virussjukdom.

På bvc sa de att vattkoppor nästan alltid börjar i huvudet (ofta vid öron och nacke) och sprider sig sen....

• jacklin

Jag har bilder men tyvärr ingen scanner så jag kan inte lägga upp de i datorn. Ska försöka fixa det.
    Det brukar börja på magen och ryggen och sen sprida sig över hela kroppen om man har otur. Det hade min son, han var helt prickig hela han, även invändigt. Själv så hade jag bara 2 prickar i ansiktet när jag var liten

• jacklin

Min son såg ännu värre ut än Mirris, så jag ska nog inte lägga upp bilden ändå

• thj

Tack!

Ser ju onekligen ut som att det ska vara vattenkoppor!

Blää!

Måste få se din son också Jacklin!

"stackars små barn"

• thj

salt lakrits:

Denna gången började det bakom öronen vi trodde att det var myggbet men de finns nu lite överallt på henne..

Hur länge håller vattenkoppor på och hur lång tid kan det gå innan näste man sjuknar in?

Vi har ju några st som det ska gå igenom.

De tre äldsta hade vatten koppor innan Mirellah föddes så det är länge sedan(8-9 år sedan)Minnet sviker mig.

Och de misstänkt innan har varit så få och varit borta på några dagar(säkert varit virussjukdom som för er saltlakrits)

Är tacksam för era svar!

Hoppas att ni alla får en fin dag!

• France

Jo man kan fâ vattkoppor flera ggr , flera smâ lindriga utbrott..

• jacklin

För oss så tog det nästan 2 veckor innan han var smittfri (när alla blåsor torkat in), för han så mycket.

Hur lång tid det tar innan nästa blir sjuk? Så här står det i min bok "Det tar i regel 14-21 dagar från smitttillfället tills sjukdomen bryter ut" Men det är ju inte sagt att någon annan blir sjuk för det.

Svar på tråden Bilder på Vatten koppor?!