• Alvi

Grön snor - gå till dagis?

Enkel fråga, dagis eller ej idag?

Sen i torsdags har hon varit gulsnorig, inget klart snor alls.
    Idag är det härligt grönt.

Dagis eller ej?

Jag är en glad sork som njuter av livet...!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-23 08:33:31:
    Hon är pigg och glad och inget mer än att snoret rinner (segar sig...) konstant...
  • Svar på tråden Grön snor - gå till dagis?
  • Anna 84

ska du ha barent hemma när den har snor så får du ha den hemma jämt

men har den inge feber så gå till dagis ...

dom hör ju av sig om den blir sjuk

• trollet77

Om det är grönaktigt är det väl nån infektion va? om jag nu inte har helt fel, hur är hon i övrigt, hosta, feber etc

• MuKo

Så länge hon inte har feber är det väl ingen fara. Jag har sett barn på dagis med snor i alla möjliga märkliga färger

• Alvi

Hon är pigg och glad och inget mer än att snoret rinner (segar sig... ) konstant...

• trollet77

Grabben har varit täppt i näsan hur länge som helst, men han brukar vara det på våren (pollen) i fredags var vi till läkaren, och det blev penicillin, det hade satt sig i bihålorna. Kan väl tillägga att det inte runnit nåt, bara varit täppt, men fredag morgon när han skulle snyta rent innan allergisprayet var det alldeles grönt, och då tyckte dom på bvc att vi skulle komma in.

• Norahs mamma

Jag har hört att när det är grönt är det på väg att bli bättre...

Jag skulle skickat iväg henne på dagis

• Alvi

Brabra, den här veckan är ju så kort för mig (jobbar tis, ons, fre) så jag vill verkligen slippa vara borta...

Tack för svaren!

• Nebulosa

Jag har läst att om snoret är väldigt rinnigt så smittar det lättare. Det brukar det ju vara i början av förkylningen. Sen när det blir grönt är ju infektionen på väg bort och då borde det inte vara någon fara om man ser till smittorisken.
    Våran dotter är lite snuvig fortfarande men pigg i övrigt så hon får vara på förskolan.

• Lottis78

Genomskinligt snor är väl virus=smittsamt
    Grönt snor bakterier=ej smittsamt

• Mia o Simon

I början av en förkylning är snoret genomskinligt och smittsamt. Sen efter några dagar blir det ju grönt/gult och är int eså smittsamt längre. "Gammal förkylning" säger de på vårt dagis. de sa oxå att man inte behöver ha barnet hemma för det här gula/gröna om barnet är piggt i övrigt. För det där kan hålla på länge...Tro mig, jag vet

• Lindal76

Jobbar i barnomsorgen och när vi hade möte med bvc så sa de till oss att har barnen grön snuva ska de inte vara i barnomsorgen eftersom det smittar. Klar snuva därimot är ok då det inte smittar och små barn kan ha klar snuva jämt. Om barnet är piggt för övrigt ska väl tilläggas.

• Rund

Om det är grönt har jag hört att det är på sluttampen

Svar på tråden Grön snor - gå till dagis?