• nelle87

IKEA Tylösand soffa, Svart??

Har kollat på ikeas hemsida, men jag tycker inte soffan på bilden ser speciellt svart ut? Den ser mer gråblå ut! Är det bara en konstig bild eller ser den ut så??

Sen till min fråga från en tidigare tråd: Vad tycker ni om soffan, är den bra? fördelar/nackdelar?
    Jag är mest sugen på den bruna, men den måste kemtvättas. Det kändes lite jobbigt när man har barn..Men man kan ju kanske lägga över nånting när man har barnet i soffan? tips?

• Svar på tråden IKEA Tylösand soffa, Svart??
  • lillakatten

vi har den sandfärgade tylösandsoffan, och vi gillar den jättemycket,den är väldigt bekväm! lite dumt med ljus färg bara,när man har små barn,så vi tänkte köpa ny klädsel,den svarta är ju grymt snygg..
    är det bara den bruna som måste kemtvättas? för våran klädsel går att tvätta i maskin..

• nelle87

Okej..jaa jag har för mej att den är skön, tror jag provsatt i den sist på ikea! Tror både den gröna och bruna ska kemtvättas..

www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=42727&langId=-11&parentCats=15585*15770*15945

Nån som vet om det bara är bilden som är konstig eller om färgen ser ut så på den svarta?

• maria20

hej!!

jag har en svart tylösand soffa hemma. och jag håller med lillakatten, den e jättebekväm..
    anledningen till att den ser grå ut på bilden e för att tyget är microfibertyg, det är ett jättetåligt material som ger en tid att torka bort om man skulle råka spilla något. det är ju ett plus om man har barn, min dotter har tom spytt i soffan och det syns ingenting.. det jag skulle komma till va att tyget e väldigt likt mocka så jag antar att det e ljuset som reflekteras som gör att den ser grå ut.

gud vad jag svamlar på.. hoppas det hjälpte dig nått..

• nelle87

Okej..var som jag tänkte då..tack så mkt
    jag är iofs fortfarande sugen på den bruna soffan, men om det blir nåt soffköp får man väl tänka lite praktiskt också, de är ju inte det billigaste att köpa soffa..

Svar på tråden IKEA Tylösand soffa, Svart??