• Caroline05

Finns det inga släta förlovningsringar i SILVER?

Vi har planer på att förlova oss nån gång framöver liksom, under hösten/vintern sådär. Men vart kan man hitta ringar, helt släta ringar som är i silver? Eftersom vi båda två har piercingar i silver/titan skulle det se lite multifärgat ut om man drog på sig en guldring plötsligt. Dessutom gillar vi silver bättre. Det närmaste vi hittat är väl isåfall vitguld men det är ju så nedrans dyrt, silver borde ju bli betydligt billigare så att säga. Dessutom är det ju det vi vill ha egentligen...

Nån som vet?

• Svar på tråden Finns det inga släta förlovningsringar i SILVER?
  • Alexa

Jo, det finns det...
    På Fredsgatan ligger en silverbutik... Typ mittemot NK Form.

Där köpte vi våra första förlovningsringar... Nu är dom utbytta till vitguld... Men silver var faktiskt snyggare...

Hoppas du hittar några du gillar.

• asta

mm om jag får säga det så är det ju meningen att ni ska ha dem i typ åttio år, och då kanske vitt guld är att satsa på.. jag och min fästman har släta ringar i vitt guld, jag tycker de är jättevackra. kostade en slant men om man tänker hur länge vi ska ha dem så är det absolut värt det. vill ni ändå ha silver så rekommenderar jag silverboden i gamla stan, precis vid t-baneuppgången. de har allt möjligt i silver, mycket fina saker. "Det man inte hittar i andra smyckesaffärer hittar man här, menar han (ägaren). Mikael och hans arbetskollegor utför även reparationer och justeringar direkt i butiken. Det är just den egna tillverkningen och designen på smyckena som utmärker butiken. Fast det kommer till exempel även in kunder som har egna ritningar och förslag på hur deras ringar ska ut, och detta får kunderna hjälp med." Lycka till

• dexterswife

Ni bor ju i Göteborg! Då är det ju nära till Dalsjöfors!

• dexterswife

Ja, eller bara en timmes bilväg ungefär...

• AnnaBe

Jag och min man tycker inte heller om guld då vi har alla andra smycken i silver... När vi förlovade oss och gifte oss så valde vi vittguld..... Ser nästan ut som silver men är guld..... Trivs jätte bra i min ring... Den är slät, vitt guld..... ca 5 millimeter bred....

• Fru Karlsson

jag skulle rekommendera er att köpa i vitguld. silver håller inte ALLS lika länge och släta ringar slits snabbt!!

jag har haft min släta förlovningsring i guld sen i februari, och du skulle bara inte tro hur mkt repor det redan är i den!! *skrattar*

• dexterswife

Liten varning då för att vitguld blir slitet och måste "fyllas på" med mer vitguld efter ett tag. Dyrt det också...

• Alexa

Plus att vitguld gulnar...

Kör på silver. Det finns ju jättesnygga tjocka silverringar... Som du kan putsa många ggr på... Sen kostar det knappt nåt att byta ut dom om man vill... Man kanske tröttnar...

Jag ångrar vitguldsköpet...

• Caroline05

Tack så mycket! Hittade precis en sån, helt slät ring i silver, på www.guldshop.com

Dessutom kostade dom bara 125:- st, inklusive frakt & gravyr. Det är ju nästan gratis. Nån som har tips på vad man kan ha graverat på insidan då? Vi har alltid tänkt oss en pusselbit & så mitt namn i hans, hans namn i min ring. Just för att pusselbitar råkar ha fått en speciell mening mellan oss, hehe. Men där kan man visst bara välja text & det vore ju roligare att ha nåt lite speciellt liksom...

Svar på tråden Finns det inga släta förlovningsringar i SILVER?