• Kärleksdronken

Purelan-användare, hur var det för er?

När jag ammade mitt första barn fick jag så mycket sår av det. Nu med mitt andra barn så använder jag Purelan, och det funkar ju jättebra, jag har inte fått några sår eller blåsor alls. Men däremot har min lille bebis fått MASSOR med finnar. Han är tre veckor och, visst, det händer ju att bebisar blir lite finniga då, men han är VÄLDIGT finnig.

Kan det vara på grund av Purelan-salvan, det är ju ett fett? Gör jag fel när jag tar på den precis före amningen, han kanske får i sig för mycket Purelan?

Hur var det för er andra Purelanare? Fick era barn också en massa finnar, och hur använder ni salvan?

• Svar på tråden Purelan-användare, hur var det för er?
  • Kärleksdronken

Så här på kvällskvisten kanske det finns någon med svar...?

• nikon

Jag använder den sporadiskt (eller egentligen i perioder) och då efter att I har ammat klart. Det har hjälpt jättemycket. Speciellt när det var som värst och amningsinläggen klibbade fast på bröstvårtorna.

Sen är den underbar att använda som mjukgörande på mina egna läppar.

• nikon

Glömde ju svara om finnarna.... I har haft det, men det har jag kopplat till att jag ätit något han inte klarat av riktigt.

Första gången jag åt pannkakor fick han finnar och ont i magen, andra gången så var det mindre finnar och inget ont i magen.
    osv.

• vinterpinglan

Jag använder mig av Pure Lan. Efter varje ammning så smörjer jag in bröstvårtorna med bröstmjölk o låter det torka och sedan smörjer jag n med Pure Lan.
    Jag använder den bara när jag känner att jag har ont o fått sår. Tycker att den är jättebra. 

Min son hade JÄTTEMYCKET hormonprickar speciellt i ansiktet. De ser ut som finnar.
    Jag frågade på BVC och hon sa att det är så olika från barn till barn hur mycket de får och det kommer o går också under några veckor. Nu har han inga alls och är han är 7 v gammal. Så jag tror inte att det har med Pure Lan salvan att göra.
    Men fråga på BVC om prickarna om du är osäker.

♥♥♥ Vår son Liam kom den 3/4-06 kl. 21,49 ♥♥♥
  • Kärleksdronken

Tack för svaren! Då kanske det inte "finnarna" har med Purelanen att göra iallafall. Så det är efteråt man ska smörja in, då har jag gjort fel som gjort precis före amningen. Då ska jag göra så och fortsätta använda det, för det är ju himlans skönt att det fungerar iallafall!

• nikon

Du får inte så mycket ludd från amningsinläggen om du smörjer in efter.

Lycka till!

Svar på tråden Purelan-användare, hur var det för er?