Tips på 50års present.
Jag söker tips på 50års present. Min pappa blir nämligen 50år i år. F*n vad tiden den går fort.
Tacksam för svar.
Jag söker tips på 50års present. Min pappa blir nämligen 50år i år. F*n vad tiden den går fort.
Tacksam för svar.
Skicka iväg honom på en resa ! tillsammans med er eller med någon annan
Det beror väl på vad han kan vara intresserad av.
En flaska riktigt fin whiskey, singel malt årgång är ett förslag om han är whiskyälskare. Vill du göra det extra roligt isåfall så köp en helflaska Lapfroigh (stavas säkert inte så). I dessa rör ska det finnas ett erbjudande om att gå med som medlem i Laphrogis-vänner. Då får man lite information från dem, erbjudande om provsmakningar mm samt att man blir ägare till en liten (pytteliten alltså 30*30 cm) mit av den marken i Skottland där man odlar råvaran. Varje år har man då rätt att komma till fabriken, få en karta över området och en matsäck samt en 4:a whiskey så kan man ta sin amt med sig och g ut och ställa sig på sin egen markplätt (om man inte har förståra fötter), dricka sin whiskey och äta sin mack. Kul idé men helt opraktisk, en typisk 50-års present alltså.
Är han musikintresserad så finns det ju massor av fina boxar som släppts nu med musik från "hans tid". Led Zeppelin har säkert något nu efter Polarpriset men annars finns ju Dylan, Roling Stones, Pink Floyd, Clapton mm mm.
En kul grej är att ge honom 5 mindre presenter som symboliserar varje årtionde i hans liv. Kolla i något gammalt fotoalbum och se om du kan hitta bilder som visar hans intressen eller prata med hans syskon.
Om han var intresserad av hästar som liten, så köper du t.ex. ett presentkort på en turridning. Om han ville bli brandman som ungdom så köper du en modell av en brandbil eller kanske ordnar med ett studiebesök på din lokala branstation (om det är möjligt förstås) osv.