• gold77

Gravid trots mens??

Tror ni att man kan vara gravid trots att man fått mens? Hur stor är chansen då och när visar grav.test att man är gravid?

Jag har misstankar om att jag trots mens kan vara gravid.

Någon annan som har/har haft en liknande situation?

Kram

• Svar på tråden Gravid trots mens??
  • Lisapunktse

eh. Trodde alla visste att man kan bli gravid närsom

• iconic

Tror inte att det är så vanligt att man får en blödning som är lika riklig som den vanliga mensen trots att man är gravid. Men det finns ju alltid undantag. Har en kompis som blödde gasnka regelbundet under större delen av graviditeten. Hon visste inte att hon var gravid förrän jättesent. Men som sagt...chansen är nog inte jättestor. Vänta ett tag och testa för att vara säker om du undrar...

• gold77

Jag vet att man kan bli gravid, men jag fick mens förra veckan på BIM dagen som varade i 8 dagar för lite (för att vara mig), dessutom börjar mina bröst spänna och jag kommer inte ifrån känslan av att vara gravid. Testade igår igen coh tro det eller ej, men jag tyckte mig kunna se början på ett plus.

Inbillning? Vet inte, det är därför jag frågar.

• gold77

Alltså, jag hade mens i 2 dagar och brukar ha tio! Brukar också ha förblödningar, men inget den här gången. Har nu börjat känna att det känns som att nåt inte är som vanligt...

• Meeri K

Min mamma hade mens i 5 månader när hon väntade mig. Hon gjorde visserligen aldrig något gravtest under tiden, så jag vet inte vad det hade visat.

En bekant hade mens i 7 månader, och anade ingenting om någon graviditet.

Så visst kan det hända. Boka in en tid hos bm och ställ frågor där, och fråga om du kan få göra ett ul för att vara på säkra sidan.

Lycka till!

*Kram* Meeri

• iconic

om du hade mens i bara två dagar och kan ana ett plus så är du nog gravid

• Smurflovve

min kompis (sandy85) hade blödningar i 3 mån som varade i typ 2 dagar eller nått och hon var så gravid som man kunde va! :)

• gold77

iconic: tack för att du tror på mig. Jag önskar av hela mitt hjärta att så är fallet! Testar i morgon igen. Ska iväg på rajtantajtan imorgon och blir borta hela helgen. Skulle vilja veta innan så jag inte njuter av livets goda om det bor en liten i mig..

Stora kramar!

• gold77

Tack för alla fina inlägg. Man tror ju att man inte kan vara gravid om man får mens, men jag har förstått att så inte alltid är fallet!

• gold77

Ingen annan som har erfarenhet från detta?

• Smurflovve

prata med sandy85 här på FL

• gold77

OK! ska göra det. Tack för tipset!

• Min högsta önskan

Har ingen erfarenhet av din fråga, men jag vill bara passa på att önska dej lycka till!
    *håller tummarna för ett stort plus!!*

• gold77

Tack så mycket min högsta önskan! Jag kikade in hos dig och förstår att du är överlycklig nu! Jag lyfter på hatten för att du orkat kämpa och lycka till med graviditeten. Njut av den så mycket du kan!!!

Kramar

Svar på tråden Gravid trots mens??