• Anonym (knäckt)

Inga pengar kvar!! Orkar snart inte mer!

Så denna månad kommer inte heller gå ihop =( Min sambo fick 13000 i lön o jag fick 2800 pga av att csn drar pengar via kronofogden! Vi har räkningar på minst 15000kr!
    Är så jäkla knäckt!
    Ingen att prata med!
    Csn går de absolut inte att prata med har försökt med de i flera år!!

Kan man bara vakna upp ur denna mardröm??

• Svar på tråden Inga pengar kvar!! Orkar snart inte mer!
  • Anonym (a)

Ekonomiska problem går att lösa! Men jag tror inte det hade spelat någon roll om ni fick 1 miljon kr. Det är viktigt att ta tag i hur ni lever.

Boende?
    Nöjen?
    Mat? (hemma eller köpmat)
    M.m m.m

• Mjao

sälj bilen eller något annat som är säljbart.
    låna av föräldrar, gå till pantbanken, plocka bär.

ring alla fodringsägare och hör om det går att dela upp någon räkning?

• Anonym (a)

Vi hade klarat oss på den lönen...

Boende 6000
    Mat 1500 (lagar mycket egen mat och storkok, inte bara nudlar)

Andra utgifter som kläder, telefon, mobil m.m får man dra ner på.

• Anonym

Vi har räkningar på 28000 denna månad... så det lär bli svettigt för oss oxå... men det är bara att bita ihop....

• Leos och Vincents mamma

Jag vet precis hur det känns!
    Har precis avslutat min mammaledighet o går nu på a-kassa o innan allt kommer igång ordentligt så får vi sååå lite pengar.
    Sambon får ut 11.000 kr efter skatt o jag får ut 2.000 kr efter skatt!!
    Vi har räkningar på ca 9-10.000 o då är inte ens mat till oss eller mat o blöjor till våran son inräknat.
    Så det är riktigt illa just nu,vi har alltid haft pengar så vi har klarat oss o kommer att få det snart igen(jag ska börja jobba om 2 veckor),men innan dess så känns det förjävligt rent ut sagt!

Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • sötäpplet

Räkningar på 15000? Det är inte orimligt mycket, men kanske går det att skära lite här och där?

Ring några av fodringsägarna och be att få skjuta upp räkningarna.

Sätt er ner och skär i allt som inte är nödvändigt.

• Venusmannen

Jag kan inte stilla min nyfikenhet på vad som ingår när man har räkningar för 15 000 kr, eller ändå värre 28 000 kr..??

• AMA68

Det är väl inget svårt att komma upp i 15-28000 i räkningar??

Hyra 7000:- gör det mesta för vår del men sen tillkommer el,
    TV, tidningar, internet, telefon, mobil, försäkringar, bensin, lån på två bilar - bl.a.

• Lottis78

Räkningar för 15.000:- är väl inte så farligt?
    Beoende (lån+drift),bensin,dagis, csn, a-kassa, försäkringar, tv-licens, telefon...

Det bli en del i räkningar

• Anonym (surt)

Vet PRECIS hur ni har det. Är i samma sits, har "tur" om vi har några kronor när månaden är slut.

Har en monsterhyra på nästan 10000 kr (och NEJ det är inte bara att byta hur som helst när man har ärenden hos kronofogden), elpriserna är sjukt höga, sen är det telefon, krav från csn + andra, räkningar man släpat efter med osv.
    Det är inte svårt att komma upp i 15000 kr då.

Finns inget som är så tärande som taskig ekonomi.
    Man kan bara göra det man kan, bita ihop och hoppas att det nån gång kommer lätta.

Svar på tråden Inga pengar kvar!! Orkar snart inte mer!