kebabkött ???
Hej !!
Får man äta kebabkött ???
Snälla svara snabbt..en kompis vill bjuda oss på det i kväll..
Hej !!
Får man äta kebabkött ???
Snälla svara snabbt..en kompis vill bjuda oss på det i kväll..
snällla någon svaaara !!
Jag har avstått från kebabkött under graviditeten. Läste någonstans att man ska vara försiktig med det. Men jag vet endel som ätit det när de varir gravida.
Käkade kebab-rulle igårkväll, vad i kebab-kött skulle vara farligt??????
ja jag vet inte vet bara att det står på livsmedelsverkets hemsida att "Kött som inte är upphettat - framför allt från gris, får och vilt - kan innehålla skadliga parasiter" man vet ju inte hur pass mycket upphettat kebaben är...
Det är inget i köttet som är farligt. Det är för att köttet sitter på det där spättet hela dagarna och det kan lätt bildas bakterier. Tror inte det är så stor risk, men jag åt det inte för att vara på den säkra sidan.
Oki..ja då tycker jag det e lika bra att avstå då...
Jag äter mycket kebab och har inte märkt några besvär av det.
Har ätit under min föra graviditet också.
v.34 Jasmina
Ja..men jag avstår hellre för vem vet.. man kan ju ha tur å få "friskt kött " varje gång man äter eller så har man otur å får en kebab bit som e dålig...den risken vill jag inte ta...
Säjer som musli är kebabkött farligt jag har ätit kebabrulle också flera gånger.
Äter kebab ungefär en gång i veckan!
Det ligger en mycket välbesökt kebaberia brevid mitt jobb där kebabköttet garanterat inte blir sittande för länge. Dessutom kostar en vanlig kebab med bröd 19:-. Toppen investering!
Kebabkött kan du lugnt äta så länge det inte legat på varmhållning för länge, så på en välbesökt kebaberia så borde det inte vara några problem. köttet är ordentligt upphettat så faran är bara om det skulle ha legat på varmhållning för länge och i för låg temp så att bakterier kan börja växa och således orsaka magsjuka...