• angelcry

Gul bröstmjölk...

Blev så irriterad idag på bussen!!
    Två kvinnor med en bebis som satt bakom mig och den ena berättade att dom hade pumpat ut massa gul bröst mjölk på BB bara för att hon rökte så mycket. Hon tykte att det va så jobbigt att höra deras tjat om att hon va tvungen att sluta.

Hade inte en aning att det kunde bli så av rökning...bläää!!
    Stackars barn.

Snart två år sen jag slutade

• Svar på tråden Gul bröstmjölk...
  • EmsanPemsan

hade inte heller en aning om att det blir gult!!? låter ju inte särkilt fräscht om bröstmjölken blir gul pga av rökning!!
    Dom menade inte att det var mjölken precis i början?? för den är ju gulaktig!!

• lellitA

Men ush vad äkligt !!! oj kanske man inte får lov att säga så men det var min spontana tanke. Det var länge sen man hörde nått värre faktiskt.

• lellitA

Ja jag tänkte också på råmjölken men det låter ju som att det var någon läkare som bedömde att hon inte skulle ge mjölken. För annars kan ju råmjölken vara rätt gul och lite läskig

• Tate

Men var det på bb så var det väl den allra första mjölken, och den är ju gul. Den ska ju knappast pumpas ur och slängas, den är ju hur nyttig som helst!

• angelcry

nej, hon sa att det va på grund av rökningen.
    uscha!

• mammatilltre

Låter som kolostrum...råmjölken! Den är ju extra nyttig o innehåller massor av antikroppar så det var ju synd att den lille bebisen gick miste om den mjölken (om mamman hade varit icke-rökare dvs).

Svar på tråden Gul bröstmjölk...