• mammapuh

Är det rätt att klä sin son i flickkläder?

Jag förstår inte att man klär sin son i flickkläder, uttalade sådan då alltså! Jag tycker man är elak mot sitt barn som inte tillåter det vara den pojke som det är och riskera att bli mobbad på dagis och skola mm mm! Visst borde man kunna ha vilka kläder som helst men nu är vårt samhälle som det är!!!!!!!

• Svar på tråden Är det rätt att klä sin son i flickkläder?
  • Sanna K

Håller helt med!!!

This bitch bites
  • kidA

finns det ngn som gör det? visa exempel. o vad är flickkläder och vad är pojkkläder? var går gränsen? när det är kjol o klänning eller när det går över till "tjej"färger?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • JennyOEmilia

Visste inte heller att folk gör det med sina söner...

Men jag skulle aldrig klä min son i flick-kläder.

• Who am I

Det är fel att klä på sin pojke t ex en klänning eller kjol, men om pojken själv har satt på sig en tydligt utpekande tjejtröja skulle det inte falla mig in att ta av honom den om han vill ha den på sig.
    Men jag skulle nog fortfarande ha problem med kjol och klänning, om han själv hade klätt på sig något av dessa plagg.

Svår fråga faktiskt
    And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • mammapuh

Jo det finns en del som gör det som om dem vill demonstrera mot könsskillnader MEN jag tycker det är fel när man utsätter sitt barn för det. Den kampen får man dra själv och inte utnyttja sitt barn! Finns några här på familjeliv men jag vill inte lämna ut någon!

• Apif la deuxième

Jag har inget emot att man klär sina flickor i "flickkläder" och pojkarna i "pojkkläder".
    Jag skulle knappast självmant köpa en kjol till min son, men om han ville ha det så skulle han självklart få det. För jag har heller inget emot att man klär flickor i pojkkläder och pojkar i flickkläder.

• kidA

mammapuh

men vad är tjejkläder då? kjol o klänning? eller rosa kläder överlag typ?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Nattsaga

Men vad menar du med flickkläder??
    Ok en klänning hade jag nog inte satt på min son om jag hade nån, fast hade han velat prova på att ha den här hemma så visst. Men rosa kläder o.s.v...inga problem för mig .

• Miss Lau

Jag har inga såna problem. Barnen väljer själva vilka kläder de tar på sig på morgonen. Och mobbing tror jag handlar om helt andra saker än vilka kläder man har på sig.

• mammapuh

Rosa kläder innebär väl inte att det är flickkläder finns ju rosa kläder på pojk och herravdelningar idag!

Men det beror ju på, en stor glittrig bild på en rosa lila tröja skulle jag nog tycka var för flickig!

Svar på tråden Är det rätt att klä sin son i flickkläder?