• kicka80

hjälp min dotters klasskamrat

är så elak,vad gör man??den andra flickan vi kan kalla henne grr.när min lilla tjeja går till skolan,så kommer givetvis grr och är lite stöddig och så.min dotter är rädd för henne och har jätterespekt för denna tjej.grr är alltså elak mot alla barn runt omkring,hon får inte leka med nån av min dotters klasskompisar då hon är elak,stjäl,och allmänt otrevlig.jag har vart med min tjej i skolan i 2 månaders tid nu för att hon skolvägrar annars och gråter helt hysterisk när hon ska till skolan,vad ska jag göra,detta förstör mig innifrån,har pratat med läraren och hon är jättebra och försöker peppa amanda och ge mig stöd,hon gör det hon kan och så vidare,men hallå när och hur ska detta ta slut,kan jag kräva att grr byter klass eller vad????

• Svar på tråden hjälp min dotters klasskamrat
  • Lindha79

Har detta tagits upp med rektorn? tjejens föräldrar?

• kicka80

Ja hos föräldrarna,men rektorn på vår skola är lite udda och så..då vår skola har blivit en friskola så är det lite svårare att få den hjälp man behöver..jag hade en tårögd liten tjej här hemma imorse med magont,mitt hjärta blöder.

• Jambosana

Tycker att det låter som grr-tjejen har stora problem. Kanske det skulle bli bättre om grr bytte klass eller skola och fick ta itu med sina problem där?

Gillar inte när det är de mobbade eller utstötta barnen som måste byta klass eller skola för att kunna gå dit. Anmäl till skolverket om det inte blir bättre. En rektor har stort ansvar för detta, även om er rektor inte verkar ha fattat det.

Är det fler barn som känner som din flicka? Kan ni föräldrar gå ihop isåfall?

• kicka80

Ja alla flickor (4)st i klassen känner likadant.och många som går i skolan också,hon skrämmer barnen och slår dom,men om hon rör min tjej så rör ja henne kan ja lova,det står jag för..elakt men det är så det funkar för mig.

• Anki79

Tar inte läraren tag i det??? Nästa är rektorn... Annars anmäl till skolverket!

Svar på tråden hjälp min dotters klasskamrat