• fyrklöver76

Vad önskar ni er i doppresent?

Hej

Vi ska döpa vår son den 1 juli och folk börjar fråga vad vi önskar oss i doppresent. Jag har ingen aning... Vad önskar ni er? Jag vill gärna ha lite tips! :)

• Svar på tråden Vad önskar ni er i doppresent?
  • Änglatuss

Tips till mig oxå!!

men jag har sett en fin målad stol med barnets namn på, som dopminne

sen så gärna nån peng in på min dotters konto kanske..

Mer vet jag ej, men så ska hon döpas 6 augusti med

• mammatilltre

Jag önskade lite praktiska gejor som jag inte tyckte mig ha råd att investera i själv (lite dyrare kläder t ex). Sen fick vår son en fond o jättefina träleksaker (handgjord Noaks ark t ex) som han har kvar hela livet.

• Medde

Ett smycke från Kalas, Ida står det i kedjan. Bild finns!

Pall från Babybjörn...

• Lillbubba
    Änglatuss skrev 2006-05-24 10:19:23 följande:
    Tips till mig oxå!!men jag har sett en fin målad stol med barnets namn på, som dopminnesen så gärna nån peng in på min dotters konto kanske.. Mer vet jag ej, men så ska hon döpas 6 augusti med
    Mig med! Jag döper min dotter nu den 18 juni....
  • Pshevil

Zeb fick ett "födelsedagståg" i trä som är jättefint. Och en flygplanssked. Och en trädinosaurie på hjul och en trämyra på hjul. Sen fick han alla vanliga saker också som böcker, serviser, bestick och så pengar.

• jenda

Vi skrev på inbjudan att vi avstod från presenter och om gästerna ville bidra med en slant till sonens fondkonto så kan han använda pengarna när han blir stor.
    Vi ska göra likadanr nu med dottern.
    Vi tyckte det var bätrre än att få en massa sparbössor, skedar,ramar m. m som bara blir liggande och samlar damm.

• Ea30

jag har faktiskt sagt till dom som frågat..vet att Elin bla kommer att få pengar på ett fondkonto..och ett smycke barnkammarboken kopp 0 fat bla.bättre att säga tycker jag med än att alla kommer med samma silverram och som man ändå inte vill byta sedan för att den då är speciell iaf!

• moondaisy

Gunga
    Gunghäst
    Skrinda
    Eget "porslin" i plast
    Liten pinnstol

Det är några av sakerna vi önskat till vår Skrutt till på lördag då hon ska döpas.

Vi önskar oss solsken oxå
    På väderprognosen stod det +10 & regn...

• Cissi2005

JA, pengar på något konto är alltid bra. Vi har köpt ett album där man kan skriva lite, sätta in kort under första året och så är det en ram på framsidan, kul att spara livet ut.

• Maritk

Man kan önska sig presentkort hos en fotograf och sen gå dit och ta kort när barnet är ett år eller nåt!

• Nickchen

Lyckopenning (halssmycke m gravyr och så stödjer man synskadades riksförbund)
    Pengar till matstol
    Minnessaker
    Kläder
    Leksaker
    Silversparbössa

Detta har vi skrivit som önskelista, sen vet jag att han får minnessaker typ dopmugg och så. Jag hör ju till dem som gillar minnes-tingel-tangel. Putsade upp min egen dopsked och dopmugg för inte alls så länge sedan. Presentkort på Babyland eller annan butik är ju också en bra önskan.

Svar på tråden Vad önskar ni er i doppresent?