Vad önskar ni er i doppresent?
Hej
Vi ska döpa vår son den 1 juli och folk börjar fråga vad vi önskar oss i doppresent. Jag har ingen aning... Vad önskar ni er? Jag vill gärna ha lite tips! :)
Hej
Vi ska döpa vår son den 1 juli och folk börjar fråga vad vi önskar oss i doppresent. Jag har ingen aning... Vad önskar ni er? Jag vill gärna ha lite tips! :)
Tips till mig oxå!!
men jag har sett en fin målad stol med barnets namn på, som dopminne
sen så gärna nån peng in på min dotters konto kanske..
Mer vet jag ej, men så ska hon döpas 6 augusti med
Jag önskade lite praktiska gejor som jag inte tyckte mig ha råd att investera i själv (lite dyrare kläder t ex). Sen fick vår son en fond o jättefina träleksaker (handgjord Noaks ark t ex) som han har kvar hela livet.
Ett smycke från Kalas, Ida står det i kedjan. Bild finns!
Pall från Babybjörn...
Zeb fick ett "födelsedagståg" i trä som är jättefint. Och en flygplanssked. Och en trädinosaurie på hjul och en trämyra på hjul. Sen fick han alla vanliga saker också som böcker, serviser, bestick och så pengar.
Vi skrev på inbjudan att vi avstod från presenter och om gästerna ville bidra med en slant till sonens fondkonto så kan han använda pengarna när han blir stor.
Vi ska göra likadanr nu med dottern.
Vi tyckte det var bätrre än att få en massa sparbössor, skedar,ramar m. m som bara blir liggande och samlar damm.
jag har faktiskt sagt till dom som frågat..vet att Elin bla kommer att få pengar på ett fondkonto..och ett smycke barnkammarboken kopp 0 fat bla.bättre att säga tycker jag med än att alla kommer med samma silverram och som man ändå inte vill byta sedan för att den då är speciell iaf!
Gunga
Gunghäst
Skrinda
Eget "porslin" i plast
Liten pinnstol
Det är några av sakerna vi önskat till vår Skrutt till på lördag då hon ska döpas.
Vi önskar oss solsken oxå
På väderprognosen stod det +10 & regn...
JA, pengar på något konto är alltid bra. Vi har köpt ett album där man kan skriva lite, sätta in kort under första året och så är det en ram på framsidan, kul att spara livet ut.
Man kan önska sig presentkort hos en fotograf och sen gå dit och ta kort när barnet är ett år eller nåt!
Lyckopenning (halssmycke m gravyr och så stödjer man synskadades riksförbund)
Pengar till matstol
Minnessaker
Kläder
Leksaker
Silversparbössa
Detta har vi skrivit som önskelista, sen vet jag att han får minnessaker typ dopmugg och så. Jag hör ju till dem som gillar minnes-tingel-tangel. Putsade upp min egen dopsked och dopmugg för inte alls så länge sedan. Presentkort på Babyland eller annan butik är ju också en bra önskan.