• Förstföderska

Tips på stoppande vid dålig mage!

Lille Axel har varit dålig i magen ett par dagar och jag prövade nästan allt (socker/salt-lösning, majspuré, filmjölk med pro viva m.m.) utan resultat. Gav honom blåbärspuré eftersom det skall vara stoppande (även på burken skriver dom att det skall vara stoppande) men efter 4-5 skedar så kräktes han över hela matbordet... Tydligen kan blåbärspuré har totalt motsatt effekt!!

Ringde vår BVC-sköterska och fick tipset om majsvälling och morotssoppa. Både majs och morot skall vara stoppande. Gick genast iväg och köpte både välling och morotspuré. Gav honom välling och kokade soppa på morotspurén och gav honom detta hela dagen i går och idag på morgonen så var diarrén borta! Magen är inte helt 100 än men mycket bättre. Vi kommer fortsätta med välling och soppa även idag för att sedan gå över till vanlig mat igen.

Hoppas detta tips hjälper någon!

• Svar på tråden Tips på stoppande vid dålig mage!
  • familyfour

Tack...Har magsjuka barn här hemma...En femåring och en tvååring...Det där med morotssoppa är uteslutet för det har de alltid vägrat äta. Och majsvälling går inte heller för lillebror har aldrig i sitt liv druckit välling överhuvudtaget, så då är det svårt att börja med det nu. Så för mig funkar inte de råden. Men det funkar ju bra för andra. Här får vi köra med rårivet äpple, blåbärssoppa och veteknäcke.

• Min Aida

När min tjej var dålig i magen (3 veckor!!!) så provade jag också allt möjligt, men det enda som rigtigt hjälpte var risgröt, eller bara kokt ris.

Aida min lilla solstråle - mamma älskar dig mest i hela världen!
Svar på tråden Tips på stoppande vid dålig mage!