Urinen
Hej!
Jag vill bara höra om det är något att oroa sig över om urinen är grumlig. Den är inte så klar som den var för några dagar sedan. Jag är i v. 15. Tack på förhand!
Hej!
Jag vill bara höra om det är något att oroa sig över om urinen är grumlig. Den är inte så klar som den var för några dagar sedan. Jag är i v. 15. Tack på förhand!
det kan ju vara något tillfälligt, har du druckit lite så kan den väl bli mer grumlig?! prova hälla i dej vatten så ska du se att den blir klar igen
Hejsan
Jag har också oroat mig för det men gissade på att det har något med att göra att jag kräks hela tiden, så att det är lite vätska som passerar magen......
Min urin är mörkare än vanligt, det är nog ingen fara för dig heller!
Lycka till!
Hmm, grumlig urin skulle jag nog ringa till MVC för och höra med dem, så att det inte är en urinvägsinfektion ( har du andra symptom?)
Mörk urin får man ju om man druckit för lite, men grumlig låter annorlunda, mer som utfällnigar av något slag.
Man är ju noga med att tidigt behandlig av urinvägsinfektioner hos gravida.
Hattifnatt har rätt, tror jag, grumlingen är oftast vita blodceller, dvs svaret på en urinvägsinfektion. En annan orsak kan vara proteiner i urinen (det är nog inte heller så bra). Jättevanligt med UVI när man är gravid berättade min BM. Vräk i dig apelsinjuice (surgör urinen - bakterierna gillar inte det) och kontakta MVC imorgon bitti, tycker jag! Feber är ett dåligt tecken, då är det nog bråttom med antibiotika. Mår du bra och det inte gör ont att kissa är det kanske inte så farligt. Men hur som helst, kontakta MVC/sjukan även om det är helg nu, bättre ringa en gång för mycket än en gång för lite....
Jag har haft lite äggvita i urinen nästan ända från start båda gångerna hittills och det ska inte vara nåt farligt. Ring BM innan du börjar med dunderkurer av ett eller annat slag, det är mitt förslag!
Vill bara klargöra - börja INTE med antibiotika på eget bevåg (men det hade du nog inte tänkt heller, jag blev bara nervös över hur det jag skrev kan tolkas). Apelsinjuice är ofarligt och nyttigt, vätska i någon form viktigt!!
Lycka till!
grumlig och illaluktande urin kan vara tecken på UVI.
Grumlig urin kan ju även betyda att du inte druckit ordentligt, och i vart fall oavsett vilket är det viktigt att dricka mycket för att genomskölja blåsan i och med att den tyngre livmoderns tryck ökar förekomsten av UVI hos gravida.
Utöver Naias förslag om apelsinjuice kan du dricka tranbärsjuice, citron och annat surt.
UVI kan förekomma utan det mer kända "kissa-glassplitter"symptomet, och är väldigt vanligt under graviditet.
Äggvita i urinen kan vara tecken på infektion.
Vidare kan en del urinvägsinfektioner ge upphov till förtidig förlossning, vilket inte är önskvärt. Så vid misstanke om UVI, är det bättre att gå iväg en gång för mycket.