• EnilemmE

Roliga citat från förlossning?!

Jag läste häromdagen några roliga citat/kommentarer som blivande mammor sagt under förlossningen och skrattade som en tok!! Kunde vara kul att få höra lite fler roligheter!!
    Har du något roligt att dela med dig av?!

• Svar på tråden Roliga citat från förlossning?!
  • Änglatuss

jag frågade om bäckenbottenbedövningen skulle göra ont mitt under krystvärkarna, koncentrerar dig du på värkarna och så, så ska du se att detta går bra. jag kände de knappt när de la bedövningen, krystvärkarna gjorde ondare.. vet inte om detta va nå roligt. Men jag kan då skratta åt de nu så här efteråt.

Det var typ de enda jag minns att jag sa

Sen att lustgasen va bättre än Passoa (drinken)

• saga o kevin

när jag hade som ondast mest så skrek jag " JAG SKA DÖDA ER"

PANG PANG fast mycke fortare .........
  • ebben

jag höll ju på att föda hemma i badrummet eftersom krystvärkarna kom efter ca 30 min från 1a svaga värk-så det blev bråttom!!
    jag satt på badrumsgolvet o svor o sa:
    -"vad är det här för en jävla gata där alla ska föda hemma?!"
    (eftersom min granne fått 2 barn hemma!de visste inte ens att de skulle ha barn,men det är en annan historia!)

"så här ska det inte vara o föda barn,skrek jag! man ska vara på sjukhus!o man ska ha LUSTGAS!"

nu hann vi in med ambulansen,nätt o jämt tack vare min enastående förmåga att kämpa mot krystningarna o andas rätt osv.......allt tog 1 timme o 50 minuter!

• Nadjis

Under öppningsskedet blev jag trött på allting å bad ANdreas att vi skulle göra resten en annan dag för jag orkar inte mer. (SKönt det skulle varit å ta en paus. )

Sen när jag skulle få krystvärkar å inte fick det ville de lägga sig över magen på mig. Jag skriker det ger ni fan i snitta mig istället. Tillslut suckade läkaren Vi gör som hon säger.

• LinTra

Jag kläckte ur mig i lite frusteration - Det känns som om det ska ut nått på 3 kg.
    Min dotter vägde 3020.. *ler*
    Tänkte inte på hur rätt jag hade.

• CeeJay

Vid första förlossningen frågade bm mig om jag ville se moderkakan. Hon frågade hur jag tyckte den såg ut: "Hmm som en älg-stek ungefär" svarade jag. Kan tillägga att sambon som är jägare skrattade inte lika mycket som personalen

• mava

Efter dom lagt EDA så fick jag en värk som gjorde ondare än ondast, spände ögonen i bm och frågade vad det var för j*vla skit dom gett mig som inte hjälpte var på bm svarade: Men Maria vi har bara satt in nålen än du har inte fått nått än

Tidigare under kvällen bad jag gubben åka hem efter älgstutsarn och skjuta mig för det var det enda geväret som skulle hjälpa

• mludvigs

Har ingen Sa inget roligt själv alls eftersom jag var i chock (inne på rutin UL i vecka 36 och de ser att killen inte mår bra och det blir operation på en gång) men läkarna sa roliga saker:

Tex:

När de sög bort allt blod osv efter snittet så sa den ena läkaren till den andra ' Tja, det här gick ju bättre än förra gången'.

Sjuksyster som sydde ihop mig sa - Du ska vara glad att du fick mig Jag är BÄST på att sy!

Det enda lite kul jag sa själv var nog samtidigt som läkarna sög bort blod och gjorde rent inuti mig, då sa jag: Ni kan väl suga bort lite fett och så när ni ändå håller på så jag bli smal och fin igen....

• Muppsan

Jag sa inte så mycket förutom att jag ville ha bedövning [hann dock aldrig med mer än lustgasen = min bästa vän!], men jag tänkte desto mer: ett tag låg jag och funderade på vilken musikvideo jag kände igen förlossningen ifrån?! CoolSkrattande

Max ♥ 05.12.21
  • LinTra

Haha, kom på ett par mer dumma saker jag sa.

De punkterade hinnorna så mitt vatten gick, då vände jag till min man och log.
    - Det va ju trevligt att man blev våt även här.

Sedan när huvudet va på väg ut sa min man den lite internt roliga komentaren:
    - Ja hon är inte blondin iallafall.
    Då hade jag så ont att jag bara gjorde tummen upp.

Svar på tråden Roliga citat från förlossning?!