• libero

Någon här som bor i Helsingborg?

Vi har funderat på att ta en helg i okt-nov och åka till Helsingborg. Jag och gubben bara. Är det någon som vet något bra hotel och någon bra restaurang. Vi har även tänkt oss att åka över till Helsingör över helgen.
    Tar tacksamt emot tips.

• Svar på tråden Någon här som bor i Helsingborg?
  • flowergirl

tycker radisson SAS grand hotell och hotell mollberg är två av de bästa... sen har du marina plaza... vill du äta Kina/vietnam mat så kan jag rekommendera Saigon i Söder, sen finns det många bra restauranger i centrum

• KramMiiis

Resturang teaterkatten har en plankstek som inte går av för hackor! Ligger relativt centralt.

• libero

Tack för tipsen. Ska kolla upp de där hotellen.
    Tar gärna fler tips.

• ripcurl

Hej!
    Om ni gillar fisk så ligger det en båt längs kajen precis vid hotel Marina Plaza som heter S/S Swea som är känd för sin fisk,(dom har felra kötträtter också). Annars finns det en uppsjö av restauranger i Helsingborg- ligger några mysiga i Norra Hamnen också. Niklas har god mat och ligger väldigt centralt- sen finns det ett mysigt vandrarhem som heter Villa Thalassa som har ett jättefin restaurang med utsikt över landborgen och sundet,(ca 3 km norr om centrum). Godast pasta,(men väldigt spartanskt och litet), har restaurang Antonio´s nära Stadsteatern. Filéfrossa på Teaterkatten är inte heller fel

• vackrastarflow

nämen, ni måste ju TURA ju!! Passar perfekt ihop med Helsingörsresan
    De har en massa god mat ombord på alla båtarna, men jag rekommenderar Aurora.

Sen vet jag inte om Mölleexpressen har stängt för säsongen, annars är det jättemysigt. Det är en tågvagn precis vid havet. Ligger på Gröningen precis norr om Norra Hamnen.

• pabe

La petit är den godaste, finaste restaurangen i stan tycker jag.
    Det är fransk mat som smälter på tungan *mmmm*

kram PaBe

Svar på tråden Någon här som bor i Helsingborg?