Vad göra med kattungen då vi jobbar?
Vi ska skaffa katt.
Vi började dock fundera nu ikväll att vad tusan gör vi då vi jobbar..? Kan man lämna kattungen hemma ensam? Ja det måste vi göra och det är inte fråga om så väldigt många timmar.. men iallafall.
Sambon undrade om vi skulle kunna lämna den i garaget (med dörren på glänt förstås) då vi jobbar.. innan den är rumsren. Att den skulle få en filt och mat där. Alltså självklart får den komma in sen då vi kommer hem.. men vi vill ju inte ha tapeterna nerrivna och kiss i soffan om ni förstår?
Det ska bli en utekatt av den.. som självklart får vara inne också..
Ja, jag har aldrig haft katt och undrar därför.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-25 14:39:52:
Eftersom så många svara utan att läsa nåt i tråden så.. :)
Från TS:
Jag vet inte varifrån flera av er har fått att den skulle bli lämnad ensam mycket?
Jag jobbar som sagt bara halvitd och det innefattar även helger och kvällar så det är egentligen väldigt FÅ dagar som jag jobbar DAGTID. Det blir vanligtvis 2 dagar i veckan som är DAGtid. Sambon kommer ju hem kl 16 och är hemma efter det..
Jag menar.. trots att man har djur så måste man ju kunna jobba?
Har precis ringt och pratat med en tjej om en kattunge. Den är 12 veckor i slutet på juni och hon ville inte ge den tidigare än så, vilket är ok för mig.
Det passar jättebra med vår semester för då kommer den inte att vara ensam under de första 5 veckorna.
Vi ska åka o titta på den i nästa vecka och om personkemin stämmer så har vi en katt i slutet på juni.
Jo jag VET att det är skillnad på valpar och kattungar, vad jag ville poängtera var att jag är van med djur, även om vi inet har haft kattUNGAR. Vuxna katter däremot har jag haft att göra med.
Det känns som om man så himla lätt blir idiotförklarad här.
2 katter ska vi nog inte ha... det räcker nog med en, till att börja med iaf. Tjejen hade bara en kattunge kvar som inte var reserverad så...