• 1 tu 3

väggfast skötbord?

Jag väntar mitt första barn och är nu på jakt efter ett skötbord att hänga på väggen i badrummet. Det enda, som jag fattat det, som fått godkänt i test är Gulliver från IKEA.

Detta skötbord är uteslutet då det är för brett. Jag har hittat ett på Blocket (se bild i mitt galleri) som jag tänkte köpa (bara 200kr).

Nu känner jag mig dock osäker på om detta verkligen kan var ett säkert skötbord. Det finns ju liksom inga kanter. Men har man inte hela tiden kolla på barnet när man byter på det??

• Svar på tråden väggfast skötbord?
  • Ea79

Dessa skötbord är helt ok. Lägg en skötmadrass med små kanter på och lämna aldrig barnet ur sikte så ska det säkert gå bra. Lycka till

• Väduren06

Vi köpte vårat från barnens hus. det funkar jättebra

• Mia3

köpte vårat idag,hel nöjd!! köpte de på babyproffsen,kostade 1400 nånting men de e de helt klart värt! Då va de inte de här tråkiga plåtskåpet utan i furu....*nöjd*
    Men jo visst har man koll på babyn hela tiden,de kan gå fort undan så e olyckan där annars...

• 1 tu 3

Tack ea79. Vet du var de säljer detta skötbord (nytt)? Har aldig stött på det ute i handeln.

• 1 tu 3

Tessan0freddan; var det detta som jag har på bild ni köpte från barnens hus?

• Ea79

Ingen aning faktiskt. Vi har dem på jobbet (sjukhus) Men de borde väl även finnas i nån babyaffär. Fråga i affären, de kanske kan ta hem det åt dig om du ber.

• Väduren06

nej, men de va vit plåt. har en bild i mitt galleri på det

• 1 tu 3

tack för alla svar. Ja jag ska åka och titta på det i morgon. och som sagt, det kostar ju bara 200 kr. Så känns det inge bra så har jag ju inte lagt ut en förmögenhet.

• Suskiv

Jag hade ett sånt skötbord och jag var inte nöjd med det. Gick inte att fälla upp med skötbädden i utan skötbädden fick vi ta bort när vi skulle fälla upp skötbordet. En hylla ramlade ner när dottern tog tag i den vid 2 månaders ålder. Skötbordet rymde heller ingeting.
    Jag rekommenderar inte det skötbordet. Vi använde de i 4 månader och sålde sen det illa kvikt.

• 1 tu 3

Suskiv; ojdå. Ja jag har ialla fall köpt det och har det nu hemma. Ser nu vad du menar att en skötbädd kanske inte får plats när det är uppfällt.

Ja ja det kostade ju bara 200 kr och då känner jag att det är ok om det i slutändan inte blir detta skötbord.

Svar på tråden väggfast skötbord?