Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Cherryy

Andas in rök från engångsgrill

Var på picknick och grillade idag, och jag satt så att jag fick i mig ganska mycket rök från en engångsgrill, kom på nu att dom innehåller tändvätska. Kan röken vara farlig för fostret??
    Jag är så orolig att fostret har dött på grund av det..
    Nån som vet nått om det är?
    Hoppas nån kan försöka svara för jag är så orolig och vet inte vart jag ska vända mig

• Svar på tråden Andas in rök från engångsgrill
  • malin1000

Jag skulle bli välldigt förvånad om det skadat barnet. Då skulle man ju som gravid inte kunna bo i storstan full av avgaser! Nej, lite skit rensar magen heter det ju, och inte är det farligt för dig att andas in grillrök, så då tror jag inte det skulle va det för barnet heller!

• Cherryy

Tack för ditt svar, känner mig lite lugnare nu iallafall..
    Tänkte ringa sjukvårdsupplysningen men det känns kanske lite överdrivet..
    Man borde väl ha hört eller läst det nånstans om det är så att fostret kan dö av grillrök??

• adrenalin

Jag förstår att du är orolig, men jag tror inte du har något att oroa dig för. Eller, jag är snarare ganska så säker... Jag är övertygad om att det inte skadat fostret.

Att vara orolig över sitt barn är en del av graviditeten. Jag var hur orolig som helst i början... Du ska få se att oron lugnar ner sig ju längre du kommit ha det bra!

• Cherryy

tack för ditt svar!:)
    hoppas verkligen inget har hänt med fostret.. kan man ringa bm och fråga om sånt.. inte vid den här tiden alltså.. men imorn typ..
    jag är så rädd för att nått har hänt nån annan som har grillat under graviditeten och andats in rök? nån borde ju finnas som har gjort det

• Lola Jämtland

Men det är ju bara grillrök....vissa röker cigaretter under hela graviditeten utan att deras BM reagerar nämnvärt....o som det står här ovan, vore det farligt skulle man inte kunna vara utomhus bland avgaserna.....

• adrenalin

cherry:
    jag har nog inte stått i grillrök men jag har nog stått i avgasrök och utsatts för passiv rökning. oroa dig inte, gravida människor har grillat i alla tider och tändvätskan förbränns så fort .. eller?

Svar på tråden Andas in rök från engångsgrill