• trollsanna

Min katt är i djurhimlen nu...

Min katt somnade in igår hos veterinären. Han var jättesjuk så vi valde att låta honom slippa sitt lidande. Veterinären tyckte det var ett klokt beslut. Han i stort sett rekomenderade det tom. Då vet man att det är illa ställt. Men så jobbigt, egoisten i mig ville inte alls det men jag och min man var tvugna att sätta vår älskade gossikatt i 1:a hand. Han led och det är inte rättvist att fortsätta plåga honom bara för att vi inte vill förlora honom. Vi skulle ju förlora honom hur som hälst. Han har det säkert jättebra nu men saknaden av honom är stor. Trodde inte att man var så fäst vid sina djur men det är man.

Till vår lilla katt Fabian.
    Ja lilla Fabbe gubben jag ska bevara mina minnen av dig. Du och dina upptåg. Många skratt har du gett oss. Även tröst när vi varit ledsna. Vi kommer sakna dig men du håller nog en liten koll på oss. Älskade lilla Fabbe. Farväl.

• Svar på tråden Min katt är i djurhimlen nu...
  • krabbis

ja det är förfärligt när man tvingas säga adjö till sin vän. saknar fortfarande min vackra Elsa som blev 20 år (och dog för 1,5 år sedan) något allderles förfärligt ibland.
    Fast 2 nya kissar har sedan ett år tillbaka bestämt sig för att leva med oss här hemma och är nu högt älskade också.

Kram och tröst.

Svar på tråden Min katt är i djurhimlen nu...