• saraseal

Hur funkar Ica kortet?

Är det nån här som har Ica kort som kan förklara hur det funkar? jag har försökt läsa på deras hemsida men blir mest förvirrad =)
    Kostar det något? kan man betala på faktura med det efteråt? sätta in pengar till gemensamt matkonto?

Mvh Sälen =)
  • Svar på tråden Hur funkar Ica kortet?
  • saraseal

Ingen som har sånt där icakort?

Mvh Sälen =)
  • xena71

Jag har ica kort,men jag betalar ej med det!Drar bara så att jag får bonus!:)

• zaradenrara

prata med nån i kassan på ica så förklarar de. man kan börja med att göra en insättning direkt i kassan sen får du hemskickat pinkod etc så att du kan kolla via internet.
    jag har precis provat själv och ska kolla om det funkar. verkar ju smidigt att ha pengarna på kortet

• anezka

jag har ica kort och betalar med det sätter in en summa "matkont" varje månad och det ska räcka till maten för oss.
    kostar inget.
    bra om man enbart handlar på ica dåligt om man vill handla på andra mataffärer och inte har några pengar kvar :)

vi har ingen kredit så det vi sätter in är det vi kan handla för

• saraseal

ah okej, då tror jag att jag fattar =) men det är ju jättebra om man inte har gemensam ekonomi ännu ..

Mvh Sälen =)
  • saraseal

vilka affärer hör till ica då?

Mvh Sälen =)
  • Hannamia

Alla ICA affärer heter ICA, typ ICA Supermarket, ICA Express, ICA Maxi osv.

• saraseal

ahh smart =) hihi

Mvh Sälen =)
  • smultronbubbla

Dessutom kan man scanna och gå förbi alla långa köer

• söjsan

Allt stämmer som sagts ovan, plus att det finns olika sorters ica-kort. Alltså du kan skaffa bankkort i ica också som fungerar som ett vanligt bankkort så man kan ta ut i bankomat samt handla på andra affärer. man kan också söka lån i ica, de är rätt bra ränta.

MVH "maxi-kassörskan" :)

• Heleri

Vill tillägga att inte alla butiker har självscanning...men det är jättesmidigt med dem som har det!

• kidA

visst kan man dra icakortet på statoil oxå tex?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • saraseal

fast jag har ju redan statoilkort? ska jag dra båda då?
    ska nog åka till maxi idag och skaffa ett sånt där =) dagens äventyr.. hehe

Mvh Sälen =)
  • söjsan

Hmm. det va lite klurigare saraseal, det kan jag faktiskt inte svara på :S
    Fixa du ica-kort ;) du får först ett tillfälligt kort innan du får det riktiga hemskickat så då kan du ändå bara tra bonus så länge...

• smultronbubbla

Heleri

Just det, glömde visst skriva det

• saraseal

sådär nu har jag ett eget Icakort! dagens lycka! hehe

Mvh Sälen =)
  • Lamie

saraseal.
    Om du har Statoilkort ska du dra det då du tankar då det ger bättre bonus där, men handlar du inne på en Statoilbutik får du inte längre någon bonus på de inköpen på Statoil kortet utan bara på bensinen. Lite rörigt, men alltså, handlar du annat i en statoilbutik än besin ska du dra ditt Icakort och när du tankar drar du statoilkortet...

*jobbar på s-station*

• piixelslyna

Sossie -> Tack för att du redde ut det !

Svar på tråden Hur funkar Ica kortet?