• Växjömamma1976

Dokumentären om lilla Tille!!!

Hej på er!!
    Vi som såg dokumentären Tille igår på tv kan väl dela våra tankar här inne...

Blev så illa berörd av detta så jag grät floder.... tänkte på detta extra mycket när jag själv blivit mamma till en underbar son!
    Sussie29, stolt mamma till Samuel!
  • Svar på tråden Dokumentären om lilla Tille!!!
  • Kalina

Tror reprisen går den 4/6.
    Själv spelade jag in dokumentären på video och ska titta på den sen vid rätt tillfälle.

Lilla bus...mammas kärlek.
  • Tant Blå

4/6 går den igen. Såg den igår och visst blir man berörd, man får verkligen vara glad för sina barn, trots mina barns "små fel" så kunde det ju ha varit så mycket värre.

• Lucifer

jag tycker att dokumentären var riktigt bra. Tilles föräldrar verkade vara väldigt starka.

• micki

En väldigt fin dokumentär.

• barasara

En jättefin dokumentär. Nu såg inte jag hela för jag kände att jag inte klarade det. Jag började att kolla medan min man var hemma (han jobbar natt så han åkte strax efter 21) men sedan kände jag att det inte gick. Jag började bara gråta. Känner mig otroligt tacksam för att jag fått ett barn som är friskt.

• smultronbubbla

Jättefin dokumentär!
    Therese och Nicklas verkar vara så fina och tålmodiga människor!

Det jag och kompisen reagerade på var reklamen! Vi fick dålig eftersmak av dessa avbrott.
    Kunde de inte för en gång skull gjort något reklamfritt! Det var ju någon kanal som gjorde det en annan gång.
    Okej, går ju inte att göra något i efterhand, men vi tyckte i alla fall att det var vidrigt.

• Lucifer

Smultronbubbla: jag håller med dig om reklamen.

• morre

De kunde ju valt bort vissa reklambitar, t.ex. nanny-reklamen. Men det är ju så det är nuförtiden. SVT kanske inte hade något intresse för att visa dokumentären om Tille och det är ju bättre att visa den med reklam än att inte visa den alls. För det var bra att den visades.
    Det är hemskt att det är på det sättet, men när man ser och hör om människor som haft det som Therese, Nicklas och Tille blir man helt plötsligt mycket mer ödmjuk och tacksam för det man själv har.
    Jag var helt förstörd igår kväll och grät floder, kommer aldrig glömma dem. Det är märkligt ändå, de hade Tille hos sig en kort tid men ändå har han för alltid förändrat deras liv. Och jag tror att den korta tid vi fick lära känna Tille genom denna dokumentär har förändrat oss tittare. Så tack till Therese och Nicklas för att de valde att dela med sig av sitt livsöde!

/Therese med knodd i magen.

• Mamma Anna

Jag tycker faktiskt dokumentären var ganska dåligt gjord. Inte att det var ett dåligt ämne, men han som gjorde filmen hade kunnat göra det bättre.

Svar på tråden Dokumentären om lilla Tille!!!