• FruBåtsman

Vad kan jag göra med fransyska?

Hej!
    Jag har fransyska hemma men kommer inte på vad jag ska göra med den, hade först tänkt göra porterstek, men är rätt less på det... Är det någon som har något kul och gott recept???

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Vad kan jag göra med fransyska?
  • Smultron och glass

Köttgryta där köttet får koka länge så det blir alldeles mört. Jättegott!

Men jag har inget recept, för jag gör olika från gång till gång beroende på vad jag har hemma.

• martiina86

Är det i stor bit eller små bitar?

• TessaT

Tjälknöl... hur smarrigt som helst, tar iofs ca 12 timmar att tillaga med är busenkelt!

• martiina86

iaf... är det i stor bit så tar du & skär skåror i hela, varje hörn & ände... ca 2cm djupa... i varje hål trycker du in ett katrin plommon! ovan på trycker du i kryddnejlika & kryddar med salt & citron peppar! låt stå i ca 1 timme 1 & 1/2

• Callistrate

Helstek fransyskan som rostbiff. Salta och peppra och lägg i ugnsform, 225 grader i ca 50 min (tills innertemperaturen är 60 grader)

• FruBåtsman

Tack! Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska göra en gryta eller en stek... Får fundera, den kommer inte vara tinad förrän i morgon ändå, så jag får fundera ett tag till

• lena ekman

Är den frusen? Tina ca en timma "skava" tunna småskivor, bryn dem och låt puttra i vatten ca 30 min. Krydda med favoritkryddor, gärna starkt -perfekt kebabkött som du vet vad det innehåller.

• FruBåtsman

Tack Lena, bra idé. Det blir nog nånting åt det hållet och sen kan man göra en gryta av resten, för det var en rätt rejäl bit...

• lena ekman

Gör kebabkött av allt och frys in i lämpliga portioner - snabblunch

Svar på tråden Vad kan jag göra med fransyska?