• Muminmamman

Vad har du för vilopuls?

Jag är bara nyfiken på hur det ser ut med era vilopulsar. Min tanke var "icke-gravida" eftersom gravida kvinnor generellt får högre puls, men givetvis får alla svara.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har du för vilopuls?
  • Muminmamman

Själv ligger jag runt 57 slag/minuten.

• Muminmamman

aktuelle: hade du lägre som icke-gravid?

• aktuelle

Muminmamman : tidigare brukar jag nog ligga ganska precis runt 60, men nu kollade jag och hade 65

• zoffelie

Ööö mitt kom inte med.
    Jag har en vilopuls på 46. Haha sköterskan trodde itne det va sant. Hon trodde jag sov..*s*

Men nu har jag röstat iaf....

• Muminmamman

zoffelie: jag har ju ett alternativ som är: lägre än 55 slag/min.

46 var lågt! Är du vältränad? Brorsan som är en hurtbulle har ockås så låg vilopuls...

• zoffelie

Ja men jag klickade där men det står fortfarande o%...haha

VÄLTRÄNAD...hahaha nä jag är fan portad på gym tror jag

• Muminmamman
    zoffelie skrev 2006-05-25 13:49:32 följande:
    Ööö mitt kom inte med.Jag har en vilopuls på 46. Haha sköterskan trodde itne det va sant. Hon trodde jag sov..*s*Men nu har jag röstat iaf....
    Generad Läste ordentligt och såg att du hade röstat... Sorry!
  • Saltlakrits

Vet inte vad jag har nu då jag är gravid, men jag kryssade i 71-75, då jag haft 74 när jag kollat innan.

• Beckah82
    Beckah82 skrev 2006-05-25 14:04:58 följande:
    Jag hade 78 nu när jag mätte Beckah -82, mamma till ♥ Victor ♥ -98 hemsida: busig.sida.nu
    Jag är inte gravid...och inte vältränad men det var ju ganska uppenbart haha. men ag vet inte...vila och vila...har diskuterat vilt i ett för mitt hett ämne och då ökar nog pulsen
    Beckah -82, mamma till ♥ Victor ♥ -98 hemsida: busig.sida.nu
  • familyfour
    Så mäter du din vilopuls
    Så fort du har vaknat - dvs medan du fortfarande ligger kvar i sängen - ska du ta din puls. Du kan antingen ta pulsen t ex på halspulsådern med hjälp av sekundvisaren på en vanlig klocka. Eller sova med pulsklocka.

Mät pulsen varje morgon under en veckas tid och lägsta pulsen är din vilopuls.
    Tänkte bara flika in här med lite info...
    Tydligen ska man mäta vilopulsen precis när man vaknat...Jag får nog ta och prova det, för när jag sitter här så har jag då en puls som tickar på utav bara h****te...
    Men å andra sidan har jag levt med magsjuka barn i fyra dygn nu och inte sovit mycket...Så jag kan nog inte räknas som utvilad...Skrattande
  • litenkisse

Min ligger på 35-45! Riktigt låg med tanke på att kondisen inte är den bästaSkrattande

Ta det som det kommer, för det kommer ändå...
  • skruttis11

75 de har inte sjunkit sen jag hade HF för 10 veckorsen men innan jag blidde gravid så hade jag 60

• Flickmamma 75

64 slag på en minut har jag

• Miiiaaa

53
    Extremt lågt, i synnerhet när jag inte är tränad...

Kanske är ärftligt, pappa har oxå väldigt lågt!

Svar på tråden Vad har du för vilopuls?