• Kattmamma

Helt grön bajs, får ersättning helt (NAN), är det normalt?

Hej!

Är det normalt att bajset är helt grönt när hon äter helt ersättning? Är 6 veckor gammal och har för övrigt inga andra problem utom gaser som vi ger Minifom för.

• Svar på tråden Helt grön bajs, får ersättning helt (NAN), är det normalt?
  • Bebis04

det är normalt, bajset kan ändra färg hela tiden!

• soffan110

våran son får också ersättning (nan) och har
    enbart grönt bajs, det är även lite segt...
    han får ta i jättemycket när han bajjar!!!
    Men han verkar inte ha ont!!! kram

• Helene1

bvc säger att de spelar ingen roll vilken färg bajset är,så länge det inte är rött!(blodfärgat)

• fade

Vår har med grönt. Och han får enbart ersättning.
    Blir ju görnt vid magont och förkylning också. :)

• Kattmamma

Hej!

Jaha, då vet man att det är normalt. Hanna har gaser så det är nog det som färgar avföringen

• princess of woolfs

Erik har haft grönt vid förkylning, tandsprickning och magont, aldrig när han mått helt bra, så jag ser det som ett "tecken" på något(som jag oftast redan vet om).

• Monie

Min lille kille har oxå grönt bajs men även med inslag av gult.
    Har haft detta hela tiden båda när jag ammade och nu när han får ersättning.
    På BVC sa de att dels kan det bero på magknip och dels på att tarmen är omogen och det är gallfärgämnen som färgar bajset grönt.
    Helt normal och inget att oroa sig för.
    Kram Monica

• prayer

jag har läst att bajset blir grönt om bebisen inte får i sig den feta mjölken som kommer sist fast det lär väl bara gälla om man ammar...............??

• Kattiz

De kan ha grön avf. ibland och alla säger olika orsaker. Vår dotter fick grönt bajs när vi började med ersättning och nu är det varierande beoende på vad hon ätit..

• Mausiii

Min son bajsar både gult och grönt i omgångar i samma blöja... Helt normalt.

Svar på tråden Helt grön bajs, får ersättning helt (NAN), är det normalt?