Föräldrar hur ofta använder ni "Zinksalva" ?
ja som rubriken leder hur gör ni?
ja som rubriken leder hur gör ni?
använde några gånger i början bara för jag köpt, men nu använder jag aldrig, hon är inte röd o bajsar för det mesta på pottan
Använder när sonen är röd eller irriterad...dvs. vid behov. Underbar salva, oftast har det röda försvunnit till nästa blöjbyte.
Zinksalva har aldrig fungerat bra på min son. Använder inotyolsalva istället. Men det behövs väldigt sällan.
Använde det för att prova i början sen bara när jag hade slarvat bort idominsalvan som jag/dottern inte kunnat leva utan istället!
Inotyol och idomin använder vi här hemma!
Den har vi inte ens haft hemma. Jag är nog lite yrkesskadad så vi kör med inotyol, eller bröst mjölk i första hand när jag ammade. Den är faktiskt den bästa till alltå värt att prova i först.
använder inotyolsalva vid behov
Använder inotyolsalva vid behov vilket är väldigt sällan.
Använde inotyolsalva vid behov dom första månaderna.
Men nu är hon aldrig röd i rumpan
Jag använder bara vanligt vatten. Någon enstaka gång har jag några droppar barnolja i vattnet.
Endast bröstmjölk!
Bara vid behov - hon är nu drygt ett halvår och det har väl hänt ett par gånger hittills....
Vid behov. Har precis fått slut på en liten tub vi köpte för två år sedan.
Jag svarade aldrig, men innan vi började EC:a henne vid 2 månader så använde vi den nån gång när hon blev röd, jag tycker den är super! Och väldigt dryg, en sån minitub verkar räcka en evighet! :)
Har använt zinksalvan 1 gång, men inte till rumpan (för där är han aldrig röd).
Aldrig... har inte behövt!
Aldrig...smörjde med bröstmjölk när det behövdes!