• Shila

Föräldrar hur ofta använder ni "Zinksalva" ?

ja som rubriken leder hur gör ni?

• Svar på tråden Föräldrar hur ofta använder ni "Zinksalva" ?
  • ellinormaria

använde några gånger i början bara för jag köpt, men nu använder jag aldrig, hon är inte röd o bajsar för det mesta på pottan

• Lilla Bettan

Använder när sonen är röd eller irriterad...dvs. vid behov. Underbar salva, oftast har det röda försvunnit till nästa blöjbyte.

• Fru Stjärna

Zinksalva har aldrig fungerat bra på min son. Använder inotyolsalva istället. Men det behövs väldigt sällan.

• Salamandra

Använde det för att prova i början sen bara när jag hade slarvat bort idominsalvan som jag/dottern inte kunnat leva utan istället!

Vilja 041007 + bebbe på väg
  • Albins morsa

Den har vi inte ens haft hemma. Jag är nog lite yrkesskadad så vi kör med inotyol, eller bröst mjölk i första hand när jag ammade. Den är faktiskt den bästa till alltå värt att prova i först.

• Havsjungfrun

Använder inotyolsalva vid behov vilket är väldigt sällan.

• LillaMalin

Använde inotyolsalva vid behov dom första månaderna.
    Men nu är hon aldrig röd i rumpan

• Dimisi

Jag använder bara vanligt vatten. Någon enstaka gång har jag några droppar barnolja i vattnet.

• Temugg

Bara vid behov - hon är nu drygt ett halvår och det har väl hänt ett par gånger hittills....

• Pallas

Vid behov. Har precis fått slut på en liten tub vi köpte för två år sedan.

• Tonx

Jag svarade aldrig, men innan vi började EC:a henne vid 2 månader så använde vi den nån gång när hon blev röd, jag tycker den är super! Och väldigt dryg, en sån minitub verkar räcka en evighet! :)

• Jessica24

Har använt zinksalvan 1 gång, men inte till rumpan (för där är han aldrig röd).

• mamsen1981

Aldrig...smörjde med bröstmjölk när det behövdes!

Svar på tråden Föräldrar hur ofta använder ni "Zinksalva" ?