• Aelwa

Body shops produkter??

Hejhej! Jag funderar på att hanlda lite på body shop men vet inte riktigt om jag vågar. Vad tycker ni omd eras produkter??

Jag tänkte köpa Body butter, bodyscrub och lip butter alla med cocos.
    Är produkterna starkt parfymerade??
    Vad tycker ni annars om deras produkter?? De är inte djurtestade va??

Kramar

• Svar på tråden Body shops produkter??
  • Crazy Baby

Body Shops Body Butter är helt suveräna tycker jag, men är man känslig för starka dofter kan det vara lite väl väldoftande!!

• Aelwa

Hmm, min hud klarar inte av allt för starka "dofter" (har eksem)...
    Men jag älskar cocos så det kanske är värt att prova ändå *funderar*.

• cherryblossom

Jag gillar deras produkter
    ska själv inhandla ett bodybutter imorgon tror jag
    De är inte djurtestade.

• sweetpea

Hela poängen med Body Shop är att deras produkter inte är testade på djur, det har liksom varit deras försäljningsargument sedan starten. Produkterna är dock väldigt parfymerade - jag har varit beroende oliv body-butter i många år, men när jag använder den kan jag inte använda några andra parfymerade produkter, det blir liksom för mycket.

Börja med att köpa EN sak, vettja, innan du rusar iväg och köper alltihop och får eksem. Det är ju inte billigt, direkt - köp läppbalsamet, det lär ju vara billigast, så får du se om det funkar.

• Pindus

de har en oparfymerad serie nu med o så kan man köpa doftolja, också hos dom då, o tillsätta efter tycke o smak, dock inte testat själv :)

• Swiss

jag tror att de har en allergigaranti (hade de iaf förr) - om man blir allergisk mot något får man byta till en annan produkt. håller annars med ovanstående talare, mkt starkt parfymerade.

• bettyboopan

Älskar Body Shops produkter!
    Dom är inte djurtestade (jättebra) och många av deras saker funkar även för allergiker.

Body buttret är toppen!! Jättedryg och visst luktar dom en del, men det har inte varit några problem för mig som också har känslig hud. Iofs tar jag den inte när jag har eksem och så..men annars går det bra!

• julmusten

Man kan kopa miniversioner av scruben och body buttret har. Kan man det i Sverige med?? I sana fall kanske det vore nagot att testa?? Eller varfor inte fraga om de har lite testers som du kan prova for att du ar allergisk.

Jag far alltid med mig lite smasamples av det mesta nar jag gar dit och handlar.

Jag tycker att Body Butter ar urmysigt, men de ar som sagt starkt parfymerade.

Vet att jag har fatt ett sample pa cocos body butter en gang i alla fall, (gav bort det till en kompis, jag har jattesvart for cocos lukten!!).

• rajtantajtan

Har alldeles just smort in mig med Coconut Body Butter, ahhh...handlar ALL min make-up & hudvård på The Body Shop sedan urminnes tider & har även jobbat där! Säsongsvis finns både kroppssmöret & skrubben att köpa i mindre presentburkar, hör med personalen vad de har i gömmorna. Dessutom brukar man kunna få med sig gratisprover hem för att testa i lugn & ro, de fyller över önskad produkt i en liten "sampleburk". Det är alltid lika kul att gå ut ur en Body Shopbutik med fräscha produkter & ett rent samvete!!!

• Minelli

Min mamma har mkt handeksem och använder body butter oliv mkt och de funkar jättebra! Tror tom hon har mindre eksem nu.

• LPW

Jag är inte alls förtjust i Body Shops body butter, men tycker att övriga produkter som jag provat från Body Shop är ok. Produkterna skall inte vara djurtestade, men å andra sidan så har jag för mig att Body Shop numera ägs av L´Oréal som jag tror testar på djur.

• Shoujo

Jag brukade ha exem och väldigt torr hud och smörja in mig med Bodyshops body butter. Det hjälpte ju inte mot exemen men det gjorde dem inte värre heller.

De brukar ha "testburkar". Gå dit och prova lite bodybutter på huden, så får du se hur det känns och hur mycket det luktar osv.

Deras produkter är dyra, men jag tycker dom är jättebra!

• Tina83

jag såg att Hm fått in lite nya grejer -budgetvariant...

det va scrub, o bodybutter, fanns med COCOS-doft, men det står nog inte på, så lukta!

alltså, hm:s egna märke.

Svar på tråden Body shops produkter??