• sarana

Koka nappar....

Jag har kokat två nappar (steriliserat) som jag läst om att man ska göra före användandet. Det kom lite vatten i själva sugdelen, så jag försökte trycka bort det mesta, men det går inte att få bort allt. Är det farligt om det ligger gammalt vatten där när barnet väl börjar suga på nappen??? Någon med efarenhet?

• Svar på tråden Koka nappar....
  • LeMeNo

Det tror jag inte. Jag brukar också koka napparna och sen trycka bort vatten, men sen när nappen har svallnat så har jag gett min son nappen som vanligt, och det har aldrig varit några problem. Jag har inte ens tänkt på att det kan ligga kvar vatten...
    Du kan väl ringa till det företag som gör napparna som du har köpt, och fråga om du är osäker!

Lycka till!!

• Nova

Det går oftast inte att trycka ur allt vatten, men så länge det inte är hett vatten kvar i nappen så är det ingen fara.

• Anni

Nope. Det kan vara helt omöjligt att få ut allt vatten ur nappen och det gör absolut ingenting att det är lite kvar.
    Ett tips om du har micro är att köpa en "sterilisatr", ser ut som en vanlig platslåda med lock som man lägger nappar/flasor etc i och in i micron i 7-8 minuter och så är de "sterila" och klara. Supersmidigt! Speciellt dyra är de inte heller. Jag köpte en efter att ha glömt en kastrull på spiaen med flskor, nappar och ringar i som kokade fast *suck*. Det vart dyrt att ersätta allt som gått sönder.

• Krulltott

Vattnet försvinner av sig självt! Det låter väl lite mer när dom suger...men det är ingen som helst fara!

Svar på tråden Koka nappar....