Färg på soffa? ute/inne/tidlöst
Vad säger ni om dessa färger på soffa?
Blå (åt antikblåhållet till)
Nougat (beige)
Ljusgrå med aningen nougat i
Är det...
...ute?
...inne?
...tidlöst?
Vad säger ni om dessa färger på soffa?
Blå (åt antikblåhållet till)
Nougat (beige)
Ljusgrå med aningen nougat i
Är det...
...ute?
...inne?
...tidlöst?
Ta bort den blå, de andra håller länge.
Alla tre tillsammans eller var för sig? Jag skulle köra på den grå (om det är en färg)
vill bara säga... jag är inte så intresserad av vad ni hellst skulle vilja ha själv utan helt enkellt vad ni tror rent modemässigt om dessa tre färger.
Exempel på svar:
blått: tidlöst
Nougat: inne
Grått:ute
OBS! att detta var ett exempel.
Alla 3 färgerna är ganska tidlösa. Det kommer alltid vara okej att ha en blå/nougatfärgad/grå soffa.
Blå-ute
Nougat-inne + tidlöst
Grått-inne + tidlöst
japp du och jag har precis helt olika uppfattning... Men vi kanske tänker på olika färger
Jag tycker blått är tidlöst.
grått och nougat tycker jag verkar super inne just nu men jag tror att det kanske kommer vara super ute om ett par år...
Jobbar som egen företagare som inredare. Tipset är, blått tröttnar man på fortare.
Våra soffor och fotölj som finns på bild i mitt galleri köpte vi för att de kändes ganske tidlösa just..
Kajsan
Bra val! De sofforna kan man variera hur mycket som helst.
Japp, dessutom har de en ganska "spill-vänlig" färg med tanke på kommande barn
Ja! Och det är bra. Lycka till med de små
Jag håller på grått. det är en tidlös färg. Nogta med. Om du har soffor och väggar tidlösa färger kan du ändra ett rum på bra sätt med tyger, kuddar och accesoarier så slipper du göra om så ofta.
Nougat är jättefint!
*puff*
Jag tycker inte man ska bry sig om vad som är inne, snart är det ute iallafall. Jag går efter vad jag själv tycker om, har tyckt om länge och kan leva med länge. Lite annorlunda är det med golv och väggar om man ska flytta inom några år - då är det viktigt att vara neutral så att folk inte avskräcks av ens mörklila köksluckor eller vad man nu hittat på.
Vår soffa är blå och gulrandig med blomslingor i rött och rosa
Den är en semiantik stilmöbel köpt på auktion som vi klär om först när tyget blir slitet. Fåtöljerna är i blommönstrad brokad med naturvit botten - antagligen tar vi upp någon av färgerna i den när vi klär om soffan. Vad som är modernt då struntar jag i.
Våga ha en egen smak! Leve olikheten!
Blå (åt antikblåhållet till) - skulle jag säga är tidlöst, men också lite tråkigt
Nougat (beige) - inne
Ljusgrå med aningen nougat i - inne, skulle jag absolut välja idag om jag köpte soffa!
Jag tycker också man ska tänka mycket på vilka övriga färger man har. Där vi bor nu t ex är det helvita väggar och tak. Skulle vi ha en blå soffa skulle det inte passa alls. Därför tycker jag våra natur-vita soffor + beiga detaljer passar bra. Men har man mer färgstarka väggar och detaljer på inredningen (typ framsidan på nya ikea-katalogen) kan t ex blå passa perfekt och t ex en beige skulle mer "försvinna".
Nej, nu sa jag fel, menar sid 13 och inte framsidan på ikea-katalogen
Jag valde beige/grå eftersom det är lättare att matcha med andra färger.
Man kan ha rött , blått eller något annat tema med kuddar, gardiner, krukor etc.
Det går inte lika bra med blått, då blir man liksom fast i det blå...