Vad göra av köttfärs och ris?
Ska fixa lite lunch snart, men har inte så mycket hemma. Tänkte ris och köttfärs som bas. Har lättgrädde, gräddfil, sweet'n sour-sås, krossade tomater, frysta grönsaker, lök och vitlök.
Tips tack!!
Ska fixa lite lunch snart, men har inte så mycket hemma. Tänkte ris och köttfärs som bas. Har lättgrädde, gräddfil, sweet'n sour-sås, krossade tomater, frysta grönsaker, lök och vitlök.
Tips tack!!
Blanda ihop allt, låter smarrigt!
fick bara tanken på fyllda paprikor:D
A du kan ju blanda allt och äta med ris, eller gör en kötfärs paj, tar ju lite tid i och för sig.
Nilla74
Ja blanda ris, köttfärs, grönsaker, lök och vitlök! Låter som en helsmarrig risotto tycker jag.
Det "blöta" hade jag kanske undvikit men man kan säkert ha det i också. Eller gör en sås på gräddfil och sweet and sour-sås, som du har vid sidan om!
Fräs hackad lök, bryn köttfärsen och krydda mee curry. Ha sen i kokt ris och frysta ärtor om du har. Det blir jättegott!
Min mamma brukar göra en gryta, hon steker köttfärs och lök, häller i lite vatten och krossade tomater, krydder och vitlök och ris och låter allt koka tills riset är klart. Ibland tror jag hon smaksätter med lite ketshup eller chilisås med men det är ju bara att krydda med vad man själv gillar. Smidigt och gott!