• jessikapersika

uppljusande hårfärg??

jag har slingor i guld å lite beiget i mitt hår..

nu har ja en utväxt på 4 cm uppe på huvudet.. kan ja nu lägga i de där färgerna som finns som heter typ ljusblond å som bleker håret lite?? vill inte lägga i blekmedel nämligen.. ja har mörkt blont hår i vanliga fall.. på förpackningarna står de ju at man kan använda de ljusa på mörkblnt hår..

ngn som provat??

• Svar på tråden uppljusande hårfärg??
  • Den där Linn

Hade du tänkt att bara göra utväxten?

The only boy who deserves me, is the boy who think he doesn't
  • jessikapersika

ja jag tror de.. vet inte hur man kan göra annars.. om ja kan kamma ner de så de kommer lite på de nadra håret me.. eller har du ngt förslag?

• Godis råttan

Jag skulle isf rekomendera att färga hela håret(och kanske lägga i slingor sedan?)...men tänkt på att uppljusande hårfärg innehåller bleknining fast inte i lika stora mängder...
    Jag har anv uppljusande färg o mitt hår är brunt, så fungera det gör det absolut.

Lycka till

• Poena

Det är mycket tveksamt om det kommer bleka så pass mycket att det blir en bra färg.. Generellt brukar det vara bäst att ta exakt samma färg när man ska färga utväxten. gjorde du det hos frisör sist eller hemma?

• Den där Linn

Ja, ditt hår är förövrigt obehandlat förutom slingorna?

Lägg det i utväxten och dra ut det lite i längderna

The only boy who deserves me, is the boy who think he doesn't
  • jessikapersika

jag färgadehåret brunt i nov.. så de e lite brun färg kvar i det.. men så gjorde ja slingor i aril.. för 4 veckor sen.. då gjorde hon me afärgningsmedel bara.. så blev de dessa guldiga slingor.. ja har mkt guld i mitt egna hår.. å när jag var helt blekt i håret förut.. var jätte blond då använde ja ljusa hårfärger till utväxten.. då blev den ljus fast inte exakt samma ljusa.. lite mörkare å lite guldigare.. men ser de inte mer naturligt om de e lite mörkare i utväxten??

har ni ngn hårfärg ni rek??

vågar inte lägga i hela håret då den bruna färgen e kvar.. e rädd att de blir grönt då..

så tar bara i utväxten där de e helt obehandlat hår..

• jessikapersika

så här ser de ut nu.. fast lite mer ljust då.. här e håret blött å så ser man inte alla slingorna.. va tror ni?
  • wozzgirl

Alltså.. man kan inte göra håret ljusare såvida man inte använder ammoniak eller väteperoxid.. och isåfall handlar det om blekningsmedel!!
    Man kan inte tona håret ljusare!!

Tona = Man använder EN flaska medel och blandar det inte med nåt. Lossar efter ett par tvättar.
    Färga = Man blandar ihop flera ämnen innan man lägger det i håret. Lossar aldrig helt.

• jessikapersika

för de kan väl inte bli grönt eller så om de e helt ofärgat hår i utväxten?? de har ja ju aldrig blbit innan.. e rädd bara att de ska bli ljusare i utväxten än de andra slingorna..
    eller finns de ngn färg man kan lägga i hela håret som blir fin??

• jessikapersika

wozzgirl

men de toningarna ja haft innan som gjort min utväxt ljusare är intensiv toning eller färg.. har använt loeral färg som heter ljus blond.. å ljust ljusblond.. å de blir ju mkt ljusare.. å de eklart de e blekmedel där i.. men inte så stark som om man köper en bleknings förpackning.. de bleker ju upp til 8 nyanser.

• wozzgirl

Vill du "förlänga" slingorna på utväxten..? Så att det ser ut som om dina slingor är nygjorda och inet har några cm utväxt?

Du kommer aldrig att få medlet bara på det mörka obehandlade området.. du kommer att få medel på slingorna med.. det är oundvikligt om du gör det själv.

• jessikapersika

ja typ.. vill ha de ljust där uppe me liksom.. tänkte ta en pensel å pensle på i utväxten å sen dra lite me en kam ner på de andra håret..

• wozzgirl

Men kolla vad de innehåller... väteperoxid eller ammoniak. Det är enda sättet att få håret ljusre.

Visst, det finns också riktiga blekmedel som bleker upp till 10 gånger ljusare.. men det du har använd är också en sorts blekmedel, även om det inte är lika starkt.
    Att de sen kallas intensivtoning är ett marknadsföringstrix för att folk ska våga köpa dem, för blekning låter så hemskt att de inte säljer nå vidare.

Jag har pluggat hårkemi och kan de där knepen vid det här laget.

• jessikapersika

ja dee klart de är blekmedel i.. annars hade ju inte håret blivit ljusare.. men ja menar att de är snällare mot håret än de vanliga blekmedeln som megår å köpa.. där håret blir ljust .. extremt ljust..

de va min frisör som sa att ja kunde använda ljushårfärg.. för de bleker men max 2 nyanser.. å de har ja använt i säkert 5 år nu å de funkar varje gång.. en gång köpte ja blebnings färg å hjälp .. håret blev vitt å de slet som fan på håret..

• wozzgirl

Där är mindre blekningsfärg och sliter därmed inte lika mkt.. sant. Då är det väl bara att tuta o köra om du har använt det förut?

Dessutom så sliter ju slingor mindre än att färga/bleka håret helt o hållet...

• jessikapersika

ja.. men innan har hela håret varitljust å så har ja bara färgat utväxten.. nu e ja rädd att utväxten ska bli ljusare än slingorna eller en helt annan färg..

• Indianica

Trixet är att du bara ska ha i det som ljusar upp en viss tid annars blir det för ljust...svårt att avgöra som amatör...tycker faktiskt inte din utväxt ser ful ut på bilden iaf. Min frisör lägger aldrig blekmedel jättenära hårbotten som kan skadas då. Hon lämnar en 2 cm bred "rand" närmast hårbotten. Så tänk på det.

Svar på tråden uppljusande hårfärg??