• Anonym (Mamma)

Kan man träna bort hängbröst och slapp hud?

Huden på mina bröst och mage är inte lika fast som förut efter graviditet och amning och brösten har liksom blivit 'platta'. Inte så kul. Mina tuttar var jättesnygga förut, (om jag får säga det själv ;), som två pigga grapefrukter och nu ser de bara 'ledsna' ut. Jag är smal så det beror inte på övervikt och jag har alltså rätt små bröst. Det är klart att det var värt det, jag fick ju världens finaste lilla bebbe, men kan man man göra något åt det? Jag tar gärna emot träningstips, enkla övningar som jag kan göra hemma om det finns. (Operation är inte ett alternativ för mig.)

• Svar på tråden Kan man träna bort hängbröst och slapp hud?
  • marlene23

du kan spänna och slappna av i bröstmusklerna genom att hålla armarna rakt ut som om att du kramar någon och håller hand med dig själv! så spänner du långsamt och slappnar av.. gör så ca 10 minuter om dagen.. så tränar du upp bröstmusklerna lite! Vet inte hur bra det hjälper, men det är så jag lärt mig iallfall.. lycka till

• marlene23

När du spänner ska brösten "lyftas lite" och när du slappnar av så hänger de som vanligt!

• Anonym (Mamma)

Tack för tipset! Var ska det kännas ungefär? När jag prövar känns det i musklerna som går upp mot axeln på framsidan av armhålan om du förstår vad jag menar :)

• marlene23

Precis så ska det kännas.. då gör du rätt! Lycka till!

Svar på tråden Kan man träna bort hängbröst och slapp hud?