Någon med p-stav som har minskad sexlust?
Hej
Jag har haft p-stav i ett år nu. Men vart har min sexlust tagit vägen. annars trivs jag jätte bra med p-staven.
någon annan som har samma problem.
Hej
Jag har haft p-stav i ett år nu. Men vart har min sexlust tagit vägen. annars trivs jag jätte bra med p-staven.
någon annan som har samma problem.
Jag hade samma problem när jag hade p-stav, hade den inne i två årför jag tänkte att lusten kommer nog tillbaka men nej...
Jag tyckte att det var mer intressant att spela spel på mobilen än att ha sex
Lusten kom i alla fall tillbaka när jag tog ut den..
Aldrig mer p-stav!
Ja då vet jag vad jag har att vänta mig. hihi tack
Jättebra preventivmedel i alla fall, 100% säkert, man vill ju inte ens ha sex
Hade samma problem, blev helt ointresserad av sex när jag hade p-stav. Byte då till p-plåster och fick min lust tillbaka och min man fick börja säga nej för han blev så trött av lite sömn om nätterna...tog igen det jag missat.
Ångrar inte att jag tog ut min stav och byte till plåstren!
vad är p- plåster det har jag aldrig hört.
Hur har det funkat med p-stav annars?
Blödnigar, humörsvängnigar?
Gör det ont att sätta in och ta ut? Hur gör man?
P-plåster funkar som p-piller förutom att du byter plåster en gång i veckan under tre veckor och håller upp en vecka för att få mens. Hormonerna går inte genom levern som med p-piller så plåstren är skonsammare för kroppen.
Hade inga biverkningar av plåstren och tyckte det var lättare att komma ihåg då man byte samma dag alla veckor.
Huskatt:
P-stav sätter man in under lokalbedövning i armen genom ett litet snitt. Gör inte ont, bara lite mollande efteråt.
Jag själv hade som biverkningar att mitt humör blev uselt och tyckte att hela världen var mot mig och jag gick runt och härjade. Gick oxå upp i vikt och blödde varannan vecka och sen hela tiden och pga det och min humörsvängningar veslöt vi att ta ut den och då berättade min gynekolog om dom nya plåstren som är fantastiska.
Är gravid nu och det tog 4 månader att bli det efter att vi slutat använda dem.
Huskatt: Jag småblödde hela tiden, det var som att ha mens nästan hela tiden. Det var kanske 2-3 dagar i månaden som jag inte blödde alls, sen började "mensen" igen och höll på till nästa månad..
Och så kände jag mig så nere hela tiden också.
Jag är annars jätte nöjd med den. jag blöder var 7:e vecka ungefär. inga humörsvägningar ingen ökad vikt. det är "bara" sexlusten som försvunnit.
Jag hade så i slutet när jag skulle ta ut min. hade då haft den när det började minska i ca 9 månader