• Anonym (hjälp)

Pengar till körkort?

Hej!

Vet vad kan man göra för att få ihop pengar fort till körkort? Jag har ingen egen inkomst just nu och det lär dröja ett tag tills jag får någon. Lever på bistånd vilket inte är mycket att hurra för.

Jag vill så gärna ta körkort Vet någon vad man kan göra? Kan man få ta på avbetalning eller kanske betala senare eller kan man kanske få något "lån"?

• Svar på tråden Pengar till körkort?
  • Pikku Enkeli

Man kan ta på avbetalning på två år, men då måste man ju ha inkomst. Anser du att du skulle klara av en avbetalning på två år? Spara då i två år istället och börja kör när du fått ihop pengarna.

• Anonym (hjälp)

Ja, det skulle ju vara ett alternativ. Men jag vill ju ha det nu

• Pikku Enkeli

Har man inte ekonomi för det så kan man inte ta körkort. Svårare än så är det inte. Tyvärr. Om du inte kör privat med någon och sparar pengar till en snabbkurs eller vad det heter.

• Mia83

Om du faktiskt känner att du kan klara av avbetalningarna, men inte har kreditvärdighet, är ju ett alternativ att ngn du känner tar finansieringen i sitt namn.

• Pikku Enkeli

TS:
    Det förslag mia83 har är ju ett bra förslag! Jag tänkte inte ens på det.

• Mia83

Håller själv på med en körkortsutbildning på avbetalning och visste inte om jag hade tillräckligt hög inkomst för att bli godkänd, så plan b var att ta det i sambons namn.

• Tiltu

Du kan ju börja läsa den teoretiska biten. Så kan du den som rinnande vatten sen när de är dax o du har råd med körlektiner privat eller körskola. Lägg undan lite pengar varje månad så har du iaf. börjat spara!

Mitt körkort kostade under 5000.- O ja körde privat. 3 lektioner på körskolan. Men om jag hade betalat soppa o de jag slet ut på bilen skulle de kostat lika mkt som att köra helt på skola. typ 10-20 tusen. Inte gratis direkt. De beror ju mkt på hur duktig du e.

Men samtidigt, tänk efter..har du inte råd med ett körkort så har du garanrerat inte råd med att köra bilen heller. Visst man kan låna bil av familjen eller vänner. Men de funkar inte i längden heller. Dom kommer att börja kräva pengar för att man sliter ut deras bil. Fast de kan ju va skönt o ha körkortet avklarat.

Ja de är upp till dig.

Lycka till!

• Tiltu

Man ska inte sträva efter o ta nåt på avbetalning. De kan sluta illa. Tänk på de bara!

• Anonym (hjälp)

Hur hög inkomst måste man ha för att bli godkänd då?

• Tiltu

Man måste väl till o börja med ha en tillsvidare anställning. Du bör inte få på Vik. eller timanställning.

Men avbetalningen är väl bara för körlektionerna inte för teori o halkbana och uppkörning?

Svar på tråden Pengar till körkort?