• 1978nettan

ni som använder/använt diane p-piller

kan ni berätta om den hjälper eller inte hjälper mot finnar? finns det någon som inte blev hjälpt alls?
    hur mår man på dom? tar dom bort sexlusten? snälla, berätta allt ni vet om dom så hade jag blivit jätteglad

• Svar på tråden ni som använder/använt diane p-piller
  • Pineapple

Min hy blev bättre när jag åt dem men det tog ett tag. Hur man reagerar vad gäller sexlust och humör är oerhört individuellt så man bör prova och se vad som händer.

För min del funkar inte p-piller eller minipiller alls. Jag tappar både sexlust och får ett humör där man inte känner sig riktigt glad någongång... :/ Nu är jag gravid och behöver inte bry mig om preventivmedel men det får bli en diskussion med barnmorskan sen när det är dags för det igen. För min del lutar det åt kondom kombinerat med p-dator.

• grisenlisen

Hyn blev bättre, men det tog ett tag för mig med. Räkna med 3 månader innan det blir bättre. Men de hjälper! Trivdes jättebra med Diane som preventivmedel, men min gyn tyckte inte att jag skulle fortsätta när hyn blivit lite bättre eftersom de tillhör den nya generatoinen p-piller som anses kunna medföra en större risk för blodpropp.... Nu är hyn sämre igen

• 1978nettan

okej, tack för era svar.
    jag e oxå gravid nu och har bf på mån men jag har haft så mycket problem med finnar i så många år och provat olika medel som inte har hjälpt så bra. så nu tänkte jag prova diane så fort jag har fött. jag har haft p-stav o p-spruta innan i ca 10 år totat och min sexlust är totalt död och har varit det så länge jag kan minnas... så jag hoppas att den blir lite bättre när jag går på diane ialla fall.

nån fler som har erfarenhet av diane?

• Silje

Jag provade Diane, fick super fin hud. Men sen när jag slutade blev det mycket mycket värre, fick stora ackne utslag

Rekomenderar inte Diane

• 1978nettan

varför rekomenderar du inte diane?

• 1978nettan

puffar en gång till.
    jag behöver verkligen veta allt

• Pineapple

Kolla upp det där med eventuell amning och kombinerade p-piller. det brukar inte rekommenderas...

Lycka till med bebisen!

• 1978nettan

pineapple:
    tack, ja det ska jag göra.

• grisenlisen

Tycker du ska prova... effekterna är ju alltid individuella. Jag fick då bara positivt resultat!

• nimma

Jag har använt Diane. Jag fick superfin hy, grät hela tiden, svamp, kronisk urinvägsinfektion och matallergier

• emmies

kan jag be att få diane på mvc? skall dit den 8 juni på efterkontroll o få p-medel.. //emmie

• emmies

kan jag be att få diane på mvc? skall dit den 8 juni på efterkontroll o få p-medel.. //emmie

• nimma

diane klassas som läkemedel och inte p-piller så det måste vara en läkare som skriver ut dem.

• Anonym (finne)

Jag fick perfekt hy. Hade stora poblem innan. jag märkte aldrig av några biverkningar. Men efter två år tykte hudläkaren att jag skulle byta till Yasmine (liknande men svagare) för att Diane är så farliga ur blodproppssynpunkt. Jag rekommenderar starkt Diane, speciellt om man ändå behöver preventivmedel. Som sagt, jag hade inga biverkningar och fick perfekt hy. När jag har slutat med Diane så smög sig min acne tillbaka.

• 1978nettan

anonym: men när du bytade till yasmine, fick du tillbax dina finnar då?

så man måste alltså gå till en läkare o få utskrivet diane?

• Pineapple

Prata med din barnmorska och hör med henne. När jag fick Diane utskrivet var det en barnmorska jag träffade och pratade med men sen gick hon in till en läkare som skrev ut.

• Anonym (finne)

Ja, du måste få Diane från läkare eftersom det klassas som läkemedel mot acne och inte preventivmedel. Men det är ett preventivmedel och i andra länder räknas det som ett vanligt p-piller. När jag bytte till Yasmine var min hy redan jättefin och jag märkte ingen försämring. Åt den dock bara några månader och slutade sen för att bli gravid. Acnen kommer smygande för min del. Lite värre för varje månad som går. Fler frågor

• Silje

Jag rekomenderar inte Diane pga att jag fick värre utslag efter att jag slutade med dom. Stora Akne utslag som jag inte hade tidigare.

Svar på tråden ni som använder/använt diane p-piller