• Mumsen

Sälja lägenhet - Möblerad/Omöblerad?

Hej, jag undrar vad ni tror är bäst när man ska sälja sin lägenhet(ett rum och kök).

Jag ska flytta till en tvåa till hösten(ska renovera den nu i sommar) och jag vill flytta dit mina saker och möblera så fort det går då, men det kanske är smartare att ha det möblerat i den lägenheten man ska sälja istället för att den står tom när folk kommer och tittar.

*Om lägenheten står tom kan ju folk se alla vinklar och vrår i lägenheten + att dem som vill köpa lägenheten ser att dem kan flytta in på engång eftersom det inte behövs flytta ut en massa saker innan.

*Om den är möblerad så kanske det ser trevligare ut + att dem kan se hur dem kan möblera och hur fint det kan bli.

Vad tror ni blir bäst?

• Svar på tråden Sälja lägenhet - Möblerad/Omöblerad?
  • Fru Höstlöv

Personligen tycker jag att det är roligt att se tomma lägenheter så man kan tänka sig sina egna möbler i rummen. Men det andra alternativet är ju trevligast. Man ser att nån bor där och trivs, samt att det är finare och mer ombonat.
    Så nummer 2 röstar jag på om det inte blir för mycket besvär.

• Thelonius

Med tanke på alla homestyling program så är det nog så att det är trevligast med en möblerad lägenhet. Ha kvar möblerna men ta bort alla personliga saker. Se till att bara ha snygga saker framme. Innan visningen så kan du t ex sätta fram ett par ljus på ett bord eller ställa fram en vacker bukett med blommor. Det finns många människor med dålig fantasi som kollar på lägenheter och dessa personer kan man "locka" med lite homestyling.

Lycka till!

• Marlene78

Föreslår en möblerad men väldigt rensad lägenhet!!

• rara sara

Jag tror absolut du ska ha den möblerad! Både homestylare och mäklare säjer att en omöblerad lägh är det man får ut minst vinst för!
    Sålde själv min förra lägh omöblerad, det kom 1 person på visn. Som tur va köpte han den men det blev ju ingen budgivning.

Folk i allmänhet vill kunna få en föreställning om hur det kommer att kännas att bo där. Med en tom lägh har många svårt att se det mysiga och hemtrevliga.
    Så ha kvar möblerna och städa bort allt personligt, lycka till!

• Mumsen

Ja det är nog bäst att jag har den möblerad, men jag är så ivrig att få möblera och göra min nya lägenhet fin.

Tack för alla svar

• SVejsan

Dessutom så signalerar oftast en tom lägenhet att man har bråttom och kan få spekulanterna att pruta hårdare än annars...

Förutom det så noterar man ju oftast defekter lättare, som drar ner helhetsintrycket (typ man ser var tavlorna har häng, var tapeten ej är perfekt, man upplever att det ekar).

Så jag säger som alla andra: ha den möblerad vid visningarna...

Svar på tråden Sälja lägenhet - Möblerad/Omöblerad?