• bullmamma

Konstiga drömmar!

Jag har börjat drömma väldigt konstigt nu på nätterna är i 12+5 nu.
    För några dagar så drömde jag om en begravning ingen jag kände utan bilden var att jag såg ut att stå på "utsidan" och titta på allt.
    Från det att personen dog tills begravningen och alla som grät, jag vaknade upp alldeles genomsvettig.
    Nästa dröm var helt annolunda, fick uppleva min förlossning med allt vad det innebär, jag fick en liten flicka en Emma, liten med jättemkt mörkt lurvigt hår, alldeles bedårande, sen plötsligt bröt det från att vara på förlossningen till att att se barnvagnen stå ute med bebisen i vagnen i en jättestorm regnet öste ner och jag stod som fastsurrad bakom ett fönster inomhus, kunde inget göra, fastän det skrek inom sig att man ville ut och ta in bebisen.
    Är det bara jag som drömmer sådana konstiga drömmar, jag börjar tycka dom är smått skrämmande, många gånger vaknar man upp med tårar som sprutar kudden alldeles genomblött.
    Allt detta kanske beror på att jag kommer att få gå igenom detta själv, jag har inga svar på dessa konstigheter.

/Anna

• Svar på tråden Konstiga drömmar!
  • ida78

Känner igen mig. Har oxå jättekonstiga drömmar under grav. Dom går över...

• Leeloo

Man förbereder sig tydligen, det är därför man drömmer så underligt. Sök på drömmar i sök inlägg så kanske du hittar andra trådar om just konstiga drömmar.

• bullmamma

Tack ska kolla den det..

• vadskajaghetadå

ja har drömt om 5 tjejer utan förlossning,,ja har fått dem i famnen..den sista var en pojk och jag sket på mig under förlossningen

• Gith

Jag drömer också massa konstigt. Blir nästan lite rädd för mig själv när jag vaknar. Minns inte att de var så förra gången. Hoppas det går över snart. Skulle vilja sova en hel natt ostört.

• Emze

Jag drömmer oxå varje natt, flera olika drömmar. Kanske 3, 4 st varje natt! Kan knappt skilja på dröm o verklighet längre för vissa av drömmarna är sånt som mkt väl kan hända lixom. Det har hållit på såhär sen jag tesade pos! Nån gång har det varit mardröm och då är det mindre kul! Brukar tänka varje kväll att jag önskade att jag fick en natts sömn utan massa drömmar....Det återstår väl att se!

Emze v 10

• musli

Många av dessa drömmar handlar om rädsla, rädsla att inte räcka till som mamma, rädsla att inte ha kärlek nog till alla, rädsla att förlora sitt barn eller sin man... rädslorna kommer fram när vi drömmer och det är hjärnans sätt att bearbeta alla dessa rädslor... visst är de jobbiga drömmar men det är en del av förberedelsen till att bli mamma... :)
    *kram*

• swedenlinda

Jag drömmer hela tiden om min sambos föredetta som han har barn me dsedan tidigare.Har drömt att hon var surrogat mamma åt oss m,m konstigt alltså

• Quenta Silmarillion

Jepp, drömde att min bebis levde i en flaska matolja!?! Där plaskade hon runt och hade det bra, men försökte man ta ut henne så dog hon!

• LAA

En natt drömde jag att jag fick ett missfall som trillade ner på min tå, jättehemskt var det. Natten därpå drömde jag att jag misshandlade min sambo för att han stulit min ost. Ja, jistanes... Funderar på om det kanske kan vara så att jag helt enkelt minns fler drömmar för att jag vaknar under natten och måste springa på toa?

• Cakan

Ja ojojoj...:

Taxvalpar en masse som inte vill stanna i garderoben utan bara "rinner" ut och jag försöker förgäves stoppa in dom igen.

Bebisen kommer ut, men jag är ju inte "färdig" så ingen mjölk vill komma, bebisen suuuger och brösten bara blöder.

Bebisen kommer ut, men jag är på jobbet? Vänta, ska man inte vara mammaledig nu? Oj oj oj, måste hem till bebis! Hittar bebisen instoppad i en kökslåda...

Jag hittar inte bebis (hajjar ni temat?) och springer omkring medan brösten sprutar mjölk.

Jag föder en liten lök. Vad synd, tänker jag, att det blev ett lökbarn...

Jag föder en pyttepytteliten bebis som jag tappar bort hela tiden...

MAN FÅR JU INGEN VILA PÅ NÄTTERNA!!!

• FiaFågel

Hur många drömmer att dom tappar bort sitt barn, glömmer sitt barn osv. Jag drömde att jag la bebisen på ett element och kom på efter flera timmar "Just det! Bebisen....". Drömmer ofta att jag glömmer bebisen nånstanns eller tappar bort den...

• Minmage

Känner också igen mig. Drömde jättekonstiga drömmar om mitt bröllop och andra stressande drömmar. Inget riktigt otäckt, men jobbigt och stressande.

• Jenniefager

Jag drömmer ganska ofta att Jimmy är otrolgen och helt enkelt skiter i mig och att jag inte ska få "föda hans barn"! Jättejobbigt verkligen!

• vadskajaghetadå

när jag vaknade i mornse såg jag min katt..han såg äcklad ut och for iväg som ett skott..jag rusade efetr o skrek på honom vad som är fel..

jag vågade inte känna i ansiktet eftersom jag trodde jag inte hade nån näsa kvar..faktum var att ja va vaken å inte vågade kolla i spegeln på typ 5 minuter

• Maria96

Usch, jag hade en jobbig dröm om bebin i natt... var hos en läkare som helt kallt sa att "jaha, du kanske fått ett missfall, det lär du märka om det kommer ut något.." har mått dåligt hela dagen över det här...

en annan sak jag tänkt på... många drömmer att de får en flicka eller pojk men jag har inte drömt något allt (förutom i natt då) Fler som inte drömmer om barnet?

• Lilla J

Jag har oxå drömt en massa knäppa drömmar.

I en satt jag i badkaret och kulle göra ultraljud. Plötsligt låg bebben i mina armar och vi granskade den noga för att sedan stoppa in den igen. Det var massor med blod överallt...(?)

Två nätter senare återkom den drömmen...

Härromdagen drömde jag att jag födde en son. När jag tog en närmare titt på honom såg jag att det var en katt.

Igår vaknade jag kallsvettig. Hade drömt att jag sprang omkring på kyrkogården och "hälsade på" gamla släktingar. Det märkliga var bara att kropparna inte var nergrävda. Endast ansikterna hade täckts lite med jord.
    När jag kom till min farmor och farfars grav satte jag mej ner för att prata med dom. Plötsligt reser sej min farmor upp. Och när jorde faller bort från ansiktet så ser jag att det är min lillebror. Det var inte farmor. Tyst säger han till mej att han är död.

Tycker oxå att det börja bli lite jobbigt och skrämmande...

Kram!

• Smülschen

Dröm 1: Vid ultraljudsundersökningen togs barnet ut ur min mage genom ett litet snitt på sidan av magen. Bm tittade på barnet och tyckte det såg alldeles förnämligt friskt ut. Dock tyckte vi att det var lite konstigt att barnet inte hade någon kropp alls. Det bestod bara av ett kranium med lite spänd hud över. Sedan sträckte barnet ut tungan, som endast bestod av några röda trådar...
    Dröm 2: Efter 118 (!) månader föder jag ut ett barn som är i samma utvecklingsstadium som ett 20-veckorsfoster, och det blir bara mindre och mindre hela tiden...
    Dröm 3: Vårt barn föds kraftigt missbildat och saknar bland annat helt underkäke.
    Dröm 4: Har ni sett den där nakenråttan i tidningen för en tid sedan? Den ser ut som en skrynklig hudpåse (nästan som en ful pitt ...) med två jättestora framtänder. Jätteful! En sån drömde jag att jag hade i magen...

Jag är lite rädd för vad jag ska drömma nästa gång...

/Smülschen v. 22

Svar på tråden Konstiga drömmar!