• Poena

Lacoste piké, billigt, vart hittar man det?

Är ute efter en rosa pikétröja, Lacoste (woman, figursydd). Alla affärer här i stan tar 799:- för dem, kan man hitta billigare nånstans? Någon nätbutik? Har letat lite men inte hittat...

Kan tillägga att jag bara är intresserad av äkta..

• Svar på tråden Lacoste piké, billigt, vart hittar man det?
  • bettyboopan

Tror det blir svårt. Har sett någon annons på blocket med äkta(?) för 350kr men tvivlar på att dom är så himla äkta..

• Poena

Nej, jag tror inte heller på Blocket eller Traderaauktioner.. Tror 99% är fejk.

• Apif la deuxième

Kanske om du hittar en outlet med lacoste, fast det brukar ofta vara sekunda varor som inte är prisvärda. 789,- är nog det billigaste jag sett, men smakar det så kostar det. Du kan ju trösta dig med att de brukar vara av bra kvalitet iallafall.

• SofiaIa

hej jag hittade billiga o äkta lacoste piké i köpenhamn i lacoste butik där.. KANON!! kostade endast 200 kr så blev jätte glad

• Poena

Hmm. ska till Grekland om 2 veckor, kanske kan leta lite där..

• Milja

Zoovillage.se kostar det 712 (tror jag) fast då tillkommer ju iförsig frakten så det jämnar väl ut sig. Annars tror jag nog att 799 är vad man får ge på de flesta ställen. Har man tur kan man ju hitta på rea och så.

Jag tänker köpa pikéer från Lacoste och Ralph Lauren när jag ska till New York i jul. DÄR är det billigt

• AMH

Köpte min i Spanien på mallorca för ungefär 450 kr. Passade även på att köpa 2 pikéklänningar som i Sverige kostar 1500 för ungefär 700 kr!

Tror i och för sig att det var 20-30% på allt i den Lacoste butiken.

• lilllinda

Tror det är ganska lätt att sälja fejkgrejor på tradera trots att man inte får... Jag hade inte heller kollat där eller på blocket!

• Stratto

lilllinda:

så himla "lätt" är det INTE. det ska jag tala om.

Nu ska jag inte dra alla klädes/märkesfirmor över samma kam.
    Men jag vet hur det är med DIESEL iallafall.
    Dom har folk som sitter och kollar runt på sidor som tradera och blocket och letar efter kopior

Har själv fått ett samtal från tradera där dom har sagt att min annons är förbjuden att läggas upp,

• luckysun

Jag köpte två äkta piké i Colombo, på Sri Lanka i somras.
    Dem kostade ca 60 sek.
    En lila, figur och en knallrosa.
    Inga lappar är avklippta utan det vara granti om att dem är äkta. Reser jag dit igen snart så kan jag köpa till dig!

• Lillbulan05

Appropå lacoste, är det någon som vet vad det är för skillnad på lacoste på tradera och lacoste i affären? utseendemässigt?

• izadora

Måste tillägga i denna tråd. Jag har köpt fejk Lacoste på Tradera. De kostade 200kr och det säger ju sig själv att det inte var äkta. De var förpackade i Lacosteförpackning och hade exakt likadana lappar på den som på en äkta vi köpt 2 dgr, efter jag fick den falska, i en affär i Sverige för ord pris. Det enda man kunde se eller märka skillnad var att mudden på armarna var lite tajt på den falska. Det var det enda. Så bara för lapparna är med behöver inte det betyda något.
    Lacoste kör säkert med samma rek pris i hela värden. Det gör de allra flesta klädföretag. Just för att man ska kunna vara säker på vad man köper och att det är äkta.

• Lillbulan05

Men lacoste på tradera satt bra på kroppen och så? Det var inget konstigt alls eller?

• Lillbulan05

Hur går det för er? Någon som vart på inskrivning än? Själv har jag inte ens ringt! Ä r lite för morgontrött för att gå upp klcokan 8

• Lillbulan05

oj, sorry skrev i fel tråd *pinsamt*

• Apif la deuxième

Alltså har man köpt lacoste piké för 60 kronor så är det INTE äkta, oberoende hur många lappar det sitter på.

• Duckan74

Apif, jag tänkte precis samma sak här. Min kusin köper mycket fejk i Dubai. Fint gjort bla bla, men kostar en Burberryväska 500 kr, även i ett skattefritt land som Dubai, är det kopia.

• izadora

Vad gäller de Lacoste vi köpt på Tradera, så var det inget fel annars på dem, Satt lika bra på som de äkta vi köpt i Sverige. Det enda var som sagt att mudden på armarna var lite tajtare än vanligt, men det var endast herrmodellerna.

• Lillbulan05

okej då kanske man ska köpa några sådana.. få många för samma pris som en i butik

Svar på tråden Lacoste piké, billigt, vart hittar man det?