• Velouria

Fika för veganer? Det är djur i allt jag har!

Hjäääälp! Det kommer hit en vegan i eftermiddag. Vad bjuder man på för fika? Hittills har jag kommit på följande:
    Kaffe.
    Te.
    Inte så smarrigt kanske. Allt jag har i skåpen annars är det djur i! Jag hinner som mest gå och handla på ICA innan hon kommer.
    Någon som har några tips?

• Svar på tråden Fika för veganer? Det är djur i allt jag har!
  • Milva

ställ fram det du har, ingen människa kan väl begära att man skall vränga sig ut och in pga deras livsval, eller ring och fråga, du får väl tala om att du inte har en aning och kanske kan få lite tips....

Hmmm inga goda råd det här inte... Får hoppas att det finns någon som vet mer än jag...

Lycka till!

• JLj

choklad kanske? Laktosfriglass på ica (den är supergod!) Det finns säkert mjölk och äggfritt fikabröd på ica.

Lycka till!

• Madame Pernelle

Veganer kan annars äta Bragokex.

• Velouria

Jaa, nu löser det sig nog. Fruktsallad funkar ju, varför tänkte jag inte på det? Tusen tusen tack!
    Milva, du har en poäng faktiskt. Klart man måste få vara vegan, men det ställer onekligen till rätt mycket för andra. Den här tjejen är som tur är väldigt medveten om det och skulle säkert ta med sig eget fika om hon trodde att hon var det minsta till besvär.

• FiaFågel

Baka chokladbollar på mjölkfrittmargarin (finns på både Ica och Konsum)

• Paincake

Soyaglass från karlshamns mejeri finns i frysdisken. Jättegod även för ickeveganer

Svar på tråden Fika för veganer? Det är djur i allt jag har!