• CEEN

imorgon ska jag unna mig själv...

... kom precis på det.

så vad ska jag göra ge mig massor av tips, bra om det kan vara saker jag ska kan hemma!!!!

det blir ju de vanliga sakerna med ett långt bad, ansiktsmask, plocka ögonbrym och raka benen, göra hårinpackning etc. Men vad kan jag göra mer?? Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden imorgon ska jag unna mig själv...
  • mammutten81

Sova länge!
    Äta rejäl frukost i lugn och ro!

• CEEN

puff puff. ingen som har lite idéer till mig?

• CEEN

Mammuten: Ska försöka sova länge, har lite svårt för det men jag ska försöka eftersom det är så skönt.

Tyvärr så ska jag inte unna mig när det gäller att äta då jag försöker gå ner och precis har börjat så det blir fel sätt att börja på...

• Apif la deuxième

Köp en fot "hyvel" och ta ett fotbad som mjukar upp fötterna och sen hyvlar du bort all tjock död hud från fötterna
    Det är jätteskönt och har hör äckelmys-faktor när man ska plocka bort alla långa slamsor av hud man hyvlat bort...

• fisbubbla

Det låter ju skitont Hyvla säger du? Ooont

• Apif la deuxième

Nej det gör inte alls ont Man hyvlar ju bara bort den där tjocka huden som man anars kan "fila" bort med olika fotvårdsprodukter.. Detta är effektivare, och känns inte alls.

• CEEN

hm, ja det kan jag u testa. finns det i vanliga butiker eller måpste man gå till en fotspeciallist?

• fisbubbla

Men om man gör fel då? Tänk om man hyvlar fel? Det kanske blir värsta köttsåren på foten då

• Apif la deuxième

Finns i vanliga butiker där vid fotvårdsgrejerna
    Min är av märket Scholl..

Kan du inte tona håret också? Man känner sig så fräsch och snygg när man piffar upp det lite. Man kan ju ta en färg som är nära den nuvarande, så blir det bara mer så att håret får mer lyster och dessutom riktigt mjukt och glansigt och jättefint.

• Apif la deuxième

Fisbubbla, ja man ska ju vara försiktig och inte ta där huden är tunn, hehe

• Nyima

Vad härligt det låter! Gör en god smoothie till frukost och njut tillsammans med någon dags-/kvällstidning med bilagor. Gå en långpromenad och avnjut badet med kanske ett glas vin, gör manikyr och fotvård (fast en stor varning utfärdas mot hyveln...livsfarlig ). Peela kropp och ansikte och slappa framför en god film eller med en bra bok.

• CEEN

åh, vad jag l'ngtar till imorgon

• thisismylife0

jag brukar också hyvla fötterna. Haha--jätteeffektivt och gör absolut inte ont. Men man kan dock skada sig om man hugger i allt vad man orkar. Fungerar som en rejäl rakhyvwl ungefär av märket scholl. Finns på de flesta hälsobutiker.

*Lev varje dag som om den vore den sista*
  • CEEN

Apif la deuxième:
    tonade håret förraq veckan så jag kanske ska vänta lite med det, men tack för tipsen

• Apif la deuxième

Ah okej.. Men ta en ordentlig bodyscrub och skrubba bort alla torr död hud från resten av kroppen också, och smörj sedan in dig i en lotion så blir man jätte len och skön. Och gå omkring i ett silkesnattlinne resten av kvällen, det är så underbart med känslan av silke mot len bar hud.

Ät färska jordgubbar och söta vindruvor utan kärnor.
    Bädda i rena lakan så du kan känna dig riktigt fräsch också när du kryper till sängs.

• mammutten81

Även om man ska gå ner så ska man äta ordentligt!
    Du behöver ju inte käka onyttigt.
    God honungsmelon, lite vaniljyougurt med hasselnötter och kanske en banan.

Svar på tråden imorgon ska jag unna mig själv...