• Kebnekaisa

Någon som är medlem i "Statist.se"? Lönar det sig?

www.statist.se/common/viewMain

De har ju annons här överst på sidan!
    Gick in och tittade,
    medlemsskap 120:-. Hm, det är ju lönade för dom!!!

• Svar på tråden Någon som är medlem i "Statist.se"? Lönar det sig?
  • Gabbesmamma

Hej!

Vad jag vet så ska man aldrig betala om det är seriöst. Min son har fått lite jobb från Stockholmsgruppen och andra men jag kommer inte ihåg namnet, tror att det var Skrivbordet.

• Werty

Jag är medlem där, har jag inte sökt några statistroller aktivt, men det finns en hel del att söka. Har varit statist en gång, de kontaktade mig.
    Lycka till!

• Kebnekaisa

I o f s, kom jag på, att det kan vara lite jobbigt(?) att vara statist???

Min dotter är ju väldigt "teatermänniska-aktig" (vad kallas det) Hon är väldigt kreativ och spelar rollspel, på ett väldigt frigjort sätt,
    Men där har jag ju kollat lite efter "drama och lek-verksamheter" för barn (det har dock varit fruktlöst).

Hi, hi, våra gamla kattungar (ifrån min egen uppväxtfamilj) har ju en statist-roll i "Rasmus på luffen"(Astrid Lindgren).
    Undrar var mamma fick koll på den "statistroll-tjänstetillsättningen"??

Våra små kattungar fick ju till och med betalt!

• Cheri

Jepp, både jag o min son är med, och vi harfått några jobb.

Har för mig att statistregistret alltid kostat pengar? Fundersam

• Cheri

Och min mamma förretsen.. hon har oxå fått flera jobb

• Kebnekaisa

Hur har jobben varit då Cheri?

• Cheri
    Kebnekaisa skrev 2006-05-28 23:39:46 följande:
    Hur har jobben varit då Cheri?
    Kul

Vi var bland annat med i avsnitt 10 av Svt´s Kommissionen
  • Rödbettan

Jag vet inte, men jag var med där för några år sedan när sidan just hade startat...kan ju meddela att jag fick några väldigt oseriösa erbjudanden per telefon efter det, bland annat en person som lät som en supernervös tonårskille som undrade om jag ville medverka i en tv-serie, det hela verkade väldigt suspekt. Jag avregistrerade mig efter det. Men det var ju några år sedan som sagt, det kanske är ett seriösare företag idag.

• Kebnekaisa

Det verkar i s f något "lurt" med det Rödbetan!
    Lite konstigt att fl annonserar om dem här! (i s f)

• Rödbettan

Jo, men jag har tittat in på statist.se nu och det verkar ju vara seriösa företag som annonserar efter statister numera. Sedan kanske det slinker igenom några oseriösa också, man får väl se till att kontrollera företagen innan om man är osäker.

Svar på tråden Någon som är medlem i "Statist.se"? Lönar det sig?