• Tjaa

Konstiga drömmar

Drömmer ofta att det var slut mellan mig och min pojkvän och att andra tjejer försöker ta honom från mej. Och drömmer såå konstiga drömmar nu när man är gravid. Men hört av en kompis att när man drömmer om det är slut mellan oss så betyder det att killen blir aldrig otrogen mot dig. Har ni tjejer drömt såna konstiga drömmar? Blir nästan rädd av såna drömmar. :-P

• Svar på tråden Konstiga drömmar
  • Mmmajsan

Inte drömt just såna drömmar, men jag drömde en natt att min kille inte var far till mitt barn (hemskt!!) och inatt att det visade sig vara tvillingar i magen, så vi fick slänga allt vi ordnat med spjälsäng, skötbord, etc. för båda barnen kunde ju inte få plats där samtidigt... (fullt logiskt va).
    Sen vill jag säga att jag tror att andra aldrig kan tolka ens drömmar, det är bara du själv som vet innebörden. När andra tolkar, så lägger de in sina egna värderingar och erfarenheter och det har ju egentligen inte med dig att göra. Sen kan man förstås alltid komma med förslag, men du måste känna om förslagen "slår huvudet på spiken" så att säga. Om man tänker så tror jag att drömtydning kan vara värdefullt för ens självkännedom. Sen kan det ju bara vara en kul grej också...

• jl81

japp jag drömmer ungefär samma drömmar som dig.........

• agonist

hehe, jag var drömt flera dagar i veckan sen februari att min pojkvän är otrogen. Varje dröm har varit olik den andre, men jag har alltid blivit lämnad i drömmarna pga hans otrohet, han har hittat en annan som är bättre än mig.

Men det är helt vanligt att drömma liknande drömmar när man är gravid, det är ett sätt att psykiskt förbereda sig för framtiden, säger min bm. :)

• allinone

Man brukar drömma väldigt konstigt har jag hört. Min lillasyster drömde att hennes före detta kille, som misshandlade henne både psykiskt och fysiskt, satt barnvakt åt hennes bebis. Detta var nån gång i 6:e-7:e månaden har jag för mig.

• kalinan

Jag drömmer om stora otäcka hus med mörka vrår och djupa gråa schakt där det gäller att hålla sig borta från de mörkaste delarna... ur schakten stiger gråa spökbebisar som ser sorgsna och allvarliga ut. Usch, blir rädd när jag beskriver drömmen, men ändå känns det inte som en mardröm när jag upplever det - då är jag helt lugn. Helt sjukt, jag vet!!

• Becka21

Jag har oxå drömt jättekonstiga drömmar....
    Senast i natt så drömde jag att min pojkvän lämnade mig för en annan o jag fick föda o uppfostra vårat barn själv...jag vaknade sen av att min pojkvän undrade vad det var för jag hade tydligen gråtit i sömnen...
    Det är jättejobbigt att drömma så...jag vet ju innerst inne att han inte kommer att lämna mig o att han väldigt väldigt mycket vill ha de här barnet...
    Men tydligen så är det ju ganska normalt att drömma så när man är gravid.

• thisismylife0

Drömmer också jätteofta att sambon lämnar mig för nån annan eller att han gör nån annan tjej med barn. Men jag drömmer överhuvudtaget jättehemska drömmar. Vågar inte ens skriva dom här för då skulle ni nog tro att jag vore knäpp i huvudet. Vaknar och är helt vettskrämd över dom drömmarna jag haft ibland. Motorsågsmassakern är bara en barnfilm i jämförelse ibland. Brukar trösta mig med att det är hormonerna och att det snart går över.

• Tjaa

Ja precis. Gillar inte såna drömmar. Vaknar och känner mej lättad för det var bara en dröm. Hatar att drömma om att killen lämnar mej och då jag gråter i sömnen.. Jobbigt men vi ska va glada att det är BARA dröm... :)

Svar på tråden Konstiga drömmar