• BlygTjej

Studera till mäklare

Är lite intresserad av att läsa till mäklare, men har ju då lite frågor?
    Hur lång är utbildningen? Var finns den?
    Alltid den ständiga pengafrågan? Har jobbat i 2 års tid nu om det har med saken att göra?
    Hur är det med mäklarjobb? Bor i Kronobergs Län.

Väntar ivrigt på svar

• Svar på tråden Studera till mäklare
  • Karpet

Jag tror att den bara finns i Gävle och i Lund. Utbildningen är nog en 120 poängare.

• Nyima

En vän ska gå utbildningen så jag har lite info. Här kan du läsa till fastighetsmäklare:

Högskolan i Gävle

Malmö Högskola

- uppdragsutbildning vid Malmö Högskola höstterminen 2006

Högskolan i Borås

Karlstad universitet

Högskolan i Halmstad

Högskolan Väst

Umeå universitet i Skellefteå

KTH Syd

Om jag har förstått ddet rätt är en del av studieplaterna vikta för vanlig högskoleintagning och en del vikta för mäklarfirmor som köper platser till anställda.

Läs mer på www.maklarsamfundet.se

Du kan även plugga till fastighetsmäklarasistent: http://www.mhs.nu/

Lycka till!

• BlygTjej

Fastighetsmäklarassistent verkar ju vara kul. Är det någon som läst den utbildningen?

• BlygTjej

Tack för alla svar iaf.

• Puss och Kram

Blyg tjej!

Jag läser på Högskolan i Gävle och jag vet att där kan man läsa in allt (2år) på distans och man åker till skolan lite sporadiskt. Läser själv några fastighetskurser på distans utöver min ekonomutbildning... Lycka till med dina studier

• BlygTjej

Puss och Kram: Okej, man måste åka till skolan ibland eller? Bor ju lååångt ifrån Gävle Vad krävs för att kunna studera till mäklare och distans?

• halstabletten

Jag tror att du måste flytta till studieorten. Alla utbildningar ges nämligen inte på distans...

• HugoochVilma

Min sambo går Uppdragsutbildning i Borås, som är samma utbildning som "Mäklarlinjen". Utbildnigen är 2 år, men jag har hört att den ska göras om till 3 år, alternativt 4 år.

Svar på tråden Studera till mäklare