• mussepigg

hur kan man ljudisolera snyggt i barnrummet...

vi har byggt ett rum till lillkillen och jag är rädd för att det är rätt så lyhört och att han vaknar lätt då.vi bor i en liten lägenhet och jag undrade om någon har någon tips vad man kan köpa och hänga uppe i väggarna i hans rum så att det blir mer ljudisolerat?

• Svar på tråden hur kan man ljudisolera snyggt i barnrummet...
  • LillaMilou

Det finns aukustikelement att hänga på väggarna. Jag vet att vissa dagis har detta. Jag har en länk till ett företag som tillverkar dessa, men den är kvar på jobbet. Jag ska försöka att kolla upp det i nästa vecka åt dig.

• Mamma2001

finns moln att hänga i tak som är superbra -och jättefina

Hugo 20010806 - Oliver 20051224
  • mussepigg

moln mamma2001?
    tack lillamilou...jag väntar på ditt svar

• anime

Du kan häfta upp vadd på väggarna och sedan ett snyggt tyg utanpå.

Kolla här:

www.kanal5.se/templates/page.aspx

I vardagsrummet har de satt upp vadd och tyg på halva väggen. Man kan sätta på hela väggen. Sätt på den väggen som gränsar till den andra lägenheten.

• mussepigg

hmm..vadd..det låter som en bra ide. vad kan man få tag på vadd, kan man köpa det nånstans tro?

• mussepigg

LillaMilou..inget nytt om hemsidan?

• LillaMilou

Jag ska försöka att kolla upp det imorrn, har varit på kurs så det har inte hunnits med. Återkommer!

• LillaMilou

Du hittar dem på www.zilenzio.se. Ett tips är att beställa kvadrater klädda i vitt tyg och sedan själv klä över ett annat tyg utanpå. Då kan det bli hur fint som helst, och man kan ändra lätt efter vilket "tema" du har i rummet.

• mussepigg

det står inte hur mycket det kostar...vet du hur mycket det ligger omkring LillaMilou?om det kostar mycket kanske man ska själv göra nåt liknande?

• LillaMilou

Jag vet tyvärr inte vad de kostar... Det kanske går att maila/ringa och fråga dem?

De innehåller något speciellt som är ljuddämpande. Mineral-ull eller liknande.

Svar på tråden hur kan man ljudisolera snyggt i barnrummet...