• Anonym (fattar ej.)

Vad gör man åt ryktesspridning på sin arbetsplats??

Vill vara anonym då detta är känsligt för alla inblandade..

Jag undrar vad man gör när det sprids rykten på en arbetsplats?...

Jag jobbar på en liten arbetsplats o vi är bara 5 anställda.. men oändliga mängder folk på plats ändå dagligen o ungefär samma folk som rör sig där hela tiden..

En man i 30+ kommer till oss varje vecka o utför vissa jobb åt oss och han o jag har kommit varandra nära. Han är en av dom som vet typ allt om mig o vi håller kontakt även privat via sms o telefon.
    Jag är relativt nyinflyttad så jag känner mig grön i både arbetslaget och rent socialt ganska ensam och är glad för hans uppmärksamhet.

Jag är gift o har familj o även den här mannen, så det är inget som helst inblandat med attraktion eller så... bara ren o skär vänskap. Vi umgås även familjevis från o till.

Nu till problemet...

En del som befinner sig på arbetsplatsen har börjat krångla till det för oss... dom tror att vi har en relation av något slag eftersom vi är ganska familjära i tonen han o jag. Vi kan hamna i ändlösa diskussioner om allehanda ting o är nästan avstängda mot omvärlden då..

En kollega till mig gjorde mig uppmärskam på det här och jag blev helt paff... Insåg inte alls att folk tänkte om oss på det sättet... Och känner mig ganska "äcklad" av att folk tror att vi har en sexuell relation..

Ja rent objektivt är han en farligt attraktiv man och utstrålar en hel del sex appeal och manlig styrka.. men det är inget som attraherar mig.. Jag är mer intresserad av hans vänskap och det som hans hjärta o hjärna ger mig.

Det har gått så långt att det pratas väldigt mycket om oss bakom ryggen på oss...

han o jag har pratat om det här och vi bryr oss inte speciellt mycket.. pga arbetets karaktär måste vi ha mycket med varandra att göra då han är på plats så det funkar liksom inte att prata mindre och kliva åt sidan...

Inser dock att NÅNTING måste göras... men vad gör man? O hur ?

Eller ska vi bara låta nyhetens behag självdö ?

• Svar på tråden Vad gör man åt ryktesspridning på sin arbetsplats??
  • Nyima

Jag tror på att någon typ av konfrontation med ryktesspridarna kan vara bra, om du känner dig tillräckligt stark för det. Kanske på en arbetsplatsträff? Lägg alla korten på bordet, var rak och jag tror att ryktesspridningen avtar...
    Lycka till!

• NoAngel

Tror att dina kollegor sitter hemma och kollar på för många dokusåpor..

Klart att ni ska fortsätta att vara vänner om ni vill det!

Men vill du GÖRA något så... bjud hem din vän med fru och låt dem träffa din man, sedan pratar du högt om det på jobbet sen så fattar de att det inte är något mer än vänskap!

• Karpet

Vet arbetskamraterna om att ni även umgås familjevis? Om inte, så tycker jag att du ska göra dem uppmärksamma på det. Jag hade nog kanske själv undrat lite om en utav mina arbetskompisar helt plötsligt började umgås så intensivt med en man som inte är hennes make. Fast skulle jag få reda på att hennes make och hans fru också finns med i ekvationen så skulle jag nog se på dem som enbart vänner.

• Kalina

Va rak...
    Säj till dina arbetskamrater att de kan sluta att spekulera i ditt kärleksliv eftersom det inte är nåt att spekulera om. Om de undrar nåt om dig kan de fråga dig ,
    så ska de få svar av dig i stället för att gå och undra.
    De kan lägga sin energi på nåt viktigare istället.
    Bli förbannad och säj rent ut åt dem att ge f*n i att svallra och snacka skit.

Lilla bus...mammas kärlek.
  • NoAngel

Missade att ni redan umgicks med familjerna!

Men som Karpet skriver, berätta om det på jobbet..

• Anonym (fattar ej.)

jag kan inte heller förstå hur ryktena uppstått..

jag har gift mig under tiden jag varit anställd o hela gänget samlade till presenter åt oss och dom vet att jag är lyckligt gift...

vilket gör det hela mycket svårare att ta itu med...

Dock har jag informerat mina kollegor och dom vet med säkerhet att det bara är vänskap oss emellan även om ett par stycken även där har undrat ibland...
    Så mina kollegor har ryggen fri i ryktena och eftersom jag är ensam kvinna där så vet jag också att mina kolelgor håller sig långt borta från det där med skvaller o rykten... det är inte rikgit en karl-sak att skvallra

• Anonym (fattar ej.)

fler kloka tankar?

Svar på tråden Vad gör man åt ryktesspridning på sin arbetsplats??