Vad gör man åt ryktesspridning på sin arbetsplats??
Vill vara anonym då detta är känsligt för alla inblandade..
Jag undrar vad man gör när det sprids rykten på en arbetsplats?...
Jag jobbar på en liten arbetsplats o vi är bara 5 anställda.. men oändliga mängder folk på plats ändå dagligen o ungefär samma folk som rör sig där hela tiden..
En man i 30+ kommer till oss varje vecka o utför vissa jobb åt oss och han o jag har kommit varandra nära. Han är en av dom som vet typ allt om mig o vi håller kontakt även privat via sms o telefon.
Jag är relativt nyinflyttad så jag känner mig grön i både arbetslaget och rent socialt ganska ensam och är glad för hans uppmärksamhet.
Jag är gift o har familj o även den här mannen, så det är inget som helst inblandat med attraktion eller så... bara ren o skär vänskap. Vi umgås även familjevis från o till.
Nu till problemet...
En del som befinner sig på arbetsplatsen har börjat krångla till det för oss... dom tror att vi har en relation av något slag eftersom vi är ganska familjära i tonen han o jag. Vi kan hamna i ändlösa diskussioner om allehanda ting o är nästan avstängda mot omvärlden då..
En kollega till mig gjorde mig uppmärskam på det här och jag blev helt paff... Insåg inte alls att folk tänkte om oss på det sättet... Och känner mig ganska "äcklad" av att folk tror att vi har en sexuell relation..
Ja rent objektivt är han en farligt attraktiv man och utstrålar en hel del sex appeal och manlig styrka.. men det är inget som attraherar mig.. Jag är mer intresserad av hans vänskap och det som hans hjärta o hjärna ger mig.
Det har gått så långt att det pratas väldigt mycket om oss bakom ryggen på oss...
han o jag har pratat om det här och vi bryr oss inte speciellt mycket.. pga arbetets karaktär måste vi ha mycket med varandra att göra då han är på plats så det funkar liksom inte att prata mindre och kliva åt sidan...
Inser dock att NÅNTING måste göras... men vad gör man? O hur ?
Eller ska vi bara låta nyhetens behag självdö ?