Barn som bevittnar våld i hemmet.
Såg reklam för BRIS idag och där var det en vuxen kvinna med en blåtira.
Ganska uppenbart att denne hade blivit slagen. Sedan kom det då en efterröst som sa förhinndra barnen att bevittna våld i hemmet.
Så har jag tänkt på detta att många får ju se sina föäldrar bråka där det inte finns slag med i bilden, utan det flyger hårda verbala ord i stället.
Eller den ena blir så arg att något flyger all sin väg.
Alla eller de flesta par bråkar någon gång, jag kan säga att vi har bråkat framför våran son och det är inget man är glad över sedan. Försöker ju ändå hålla det på en bra nivå. Men barnet ser ju ändå bråket mellan föräldrarna. Barnet kan väl må lika dåligt av att se bråk mellan föräldrarna som att se att någon av dem blir slagen?
Så när jag såg denna reklam så högg det faktiskt till i magen och jag tänkte att vi kanske är dåliga föräldrar för att vi bråkar? Ibland har man höjt rösten och ja jag har sätt att Alexander har reagerat och direkt då så har vi ju avbrutit och visa att man blivit sams igen fast vi kanske inte har rätt ut saker och ting.
Men vad skilljer oss från dem som slår eller skriker dumma ord?
Där man tappar fattningen helt och barnet blir jätte rädd? Är det igentligen någon skillnad? För i vilket fall som helts så har han ju fått uppleva bråk.
Känner mig så dum nu och jag vill ju inte att våran son ska fara illa.
Kanske var bra att se den reklamen så man fick tänka till?