• Bambiniz

    Skriker så hon "svimmar"!!

    Nu sitter jag här och är helt darrig i hela kroppen, det har hänt igen....

    Min lilla tjej på 9 månader skriker så hon "svimmar", oftast sker det när hon är trött och slår sig. Då skriker hon så hon tappar andan och blir röd/blå i ansiktet. Det håller i sig i typ 10 sekunder (men känns som i en evighet), sen tar hon ett andetag och blir samtidigt helt slapp och "okontaktbar" i några sekunder. Efteråt är hon lite hängig en stund men blir sen som vanligt igen.

    Hennes pappa hade något liknande när han var liten.... finns det någon här som vet varför hon gör så??

  • Svar på tråden Skriker så hon "svimmar"!!
  • havsbris

    Hej.
    Vet du att sådär gjorde jag när jag var liten och mina föräldrar tog mig till en läkare för undersökning, han hittade inget som var fel. Han förklarade då att vissa barn gör så, när det skriker, blir rädd, arg eller ledsen då stänger de av syrtillförseln till hjärnan och man svimmar.
    Detta gjorde jag till ungefär 7-årsåldern.
    Man ska alltid få barnet undersökt av en läkare för att utesluta att något är fel, (bli inte rädd när jag skriver så) detta för att du ska kunna hantera situationen lugnt och inte själv bli rädd.
    Jag kan berätta att min mamma hon visste precis hur hon skulle hantera mig, så med tiden svimmade jag endast när min pappa var i närheten.
    Lycka till, kram.

  • havsbris

    Vilken jätte söt tjej du har, var rädd om henne.

  • DaffoDil80

    Förstår att du är skakig, det är jätteläskigt när det blir så. Låter som affektkramp. Du kan ju googla lite så hittar du säkert massa fakta och kriterier. Min pojk höll på så ett tag, men han svimmade aldrig, när han väl tappade andan så kaskadspydde han istället.

  • loves

    hej hej!
    min lillasyster hade det när hon var liten....Jag vet att de är hemskt läskigt när det händer. Men tur att du har fått lite länkar av de andra, så att du kan läsa lite om det!
    För syrran gick de ju över när hon blev lite äldre...men jag minns hur äckligt det var, vet att mamma ibland till o med fick ruska om henne när hon låg på skötbordet för att "få igång henne" igen....
    mamma är sjuksköterska så hon visste en del om det tror jag. Men de är ju alltid äckligt när det är ens egna barn...

    lycka till ts.

  • Bambiniz

    Tack för ditt svar havsbris

    Det är så himla svårt att hålla sig lugn , men när vi har pratat med BVC och läkare så kanske man kan förstå det lite bättre. Man tänker ju så att svimma är farligt och inte bra. Sen tänker man oxå vad som händer när inte vi (mamma&pappa) är där och kan trösta/lugna? ja, frågorna är många.... hoppas BVC kan svara på dom.

  • Prinsessan Zelda

    Adam hade affektkramper. ett tag flera per dag. men de har minskat nu och det händer nästan aldrig längre.


    The hardest thing in this world...is to live in it.
Svar på tråden Skriker så hon "svimmar"!!